Sve
sto vidite na ovom mjestu tek je "fasada" ove rubrike.
Manjak slobodnog vremena sprecava me u njenom redovnom "osvjezavanju".
Sva ponuda novih i starih priloga vidljiva je tek u rubrici
"Arhiva svih novosti..."
Po
prvi puta u svojoj gotovo tridesetogodisnjoj karijeri, Nick
Cave se pojavljuje na nosacu zvuka bez svojih pratecih formacija,
The Bad Seedsa s kojima je zajedno jos od 1983. godine. Ovaj
album je zajednicko kolaboracijsko ostvarenje sa Warren Ellisom
s kojim je suradjivao na svojem posljednjem studijskom albumu
sa The Bad Seeds, dvostrukom albumu "Abbatoir Blues &
The Lyre Of Orpheus" iz 2004. godine, na kojem se Ellis
pojavljuje kao novi - pridruzeni clan postave u funkciji gitariste
i violiniste. Ellis je u meduvremenu postao i punopravan clan
The Bad Seeds, tako da je turneja koja je obavljena tijekom
2005. takodjer ukljucila i njegov doprinos. Prisjetimo se, iste
sezone su gostovali u Zagrebu, a osim Cavea (vokal i piano),
Ellisa (gitara i violina) u sastavu su bili jos i Martin P.
Casey (bass), te Jim Sclavunos (bubnjevi i udaraljke). Ovaj
novi zajednicki rad je filmski soundtrack za istoimeni film
"The Proposition", pa shodno tome i ne treba ocekivati
Nick Cavea u punoj individualnoj kreativnoj snazi.
Novi
radovi mnogih obecavajucih izvodjaca i "vjecitih nada"
uvijek plijene paznju kako profinjenih diskofila, tako i same
kritike koja uvijek voli da stosta komentira o nekakvim neobicnim
hirovima u koje doticni artist zabrazdi. Tako primjerice ovaj
vrlo cijenjeni izvodjac na svojem novom albumu zalazi u dobro
znane forme s prethodnih albuma, no osjecaju se primjese mnogih
utjecaja kojih unazad nekoliko proteklih godina nije bilo, barem
ne u ovoj kolicini kao sto to pokazuje "The Life Pursuit".
Mnoge kompozicije (od njih ukupno 13) sastavljene su od smjese
klasicnog britanskog popa (Prefab Sprout, Delgados) sa raznoraznim
insinuacijama na debelo protekla vremena od razdoblja standardnih
balada i laganijih taktova Bob Dylana, The Beatles, The Rolling
Stones, Steely Dan, Elton Johna, Elvis Costella, Bee Gees, Van
Morissona ili R.E.M. No, u slucaju Belle And Sebastian koji
su ovdje nemilice pokupili veliki dio klasicne ostavstine pop-rock
miljea, sve je to vrlo ugodno, senzibilno i iskreno uradjeno.
Dok
se na drzavnom RTS-dinosaurusu besomucno vrti onaj polupatriotski
muzicki carsav u obliku mentalno poremecene pesmicice o srusenom
tornju na Avali - sto je, valjda, kreativni vrhunac srpskog
poimanja rock ’n’ rolla, daleko od Tijanicevih ociju,
jer mu to nije u opisu posla, The Rolling Stones su objavili
svoj najnoviji album. U nekim drugim, cak samoupravnim vremenima
podatak da Mick Jagger & Comp. imaju novu plocu - zasluzivao
bi mesto u "Dnevniku", jer smo onda, ma kako jereticki
izgledalo, bili stotinama hiljada milja blizi tzv. svetu nego
sto smo danas, kad je RTS postao Bastilja "nacionalne osvescenosti"
ili vec nesto slicno. Ali, kako je ovo Srbija u kojoj je rock
odavno unisten - i gde se svaka ministarska svadja smatra medijskim
happeningom jer je politika opijum za narod, logicno je da novi
album The Rolling Stonesa na ovim prostorima nije Dogadjaj.
A trebalo bi da bude. Ne samo zbog gole cinjenice da je ploca
"A Bigger Bang" njihov prvi studijski album jos od
"Bridges To Babylon" (1997), vec zato sto ovako inspirativno,
snazno, drsko, opusteno, maestralno - The Rolling Stones nisu
zvucali gotovo petnaestak godina!
U
svom poznatom stilu, A Perfect Circle se potrudio da manje ili
vise poznate skladbe obradi u svom melankolicnom stilu, dodajuci
im pri tome posebnu atmosferu i morbidni zvuk. Na albumu se
nalaze i njihove dvije originalne skladbe. Slijedeci tradiciju
sastava Tool, ciji je nekadasnji frontman Maynard James Keenan
sada glavni covjek A Perfect Circle, objasnio je jednostavnim
rijecima cijeli album - kako su te pjesme o miru, ljubavi, pohlepi
i ratu. Kompozicije koje su obrade, u prvi mah sam pomislio
da se radi o njihovim originalnim jer su izmijenjene skoro
do neprepoznatljivosti. Ipak, zadrzana je osnovna konstrukcija
pjesama.
Steven
Tyler i ekipa su vec dugo u poslu i svojim hard rock ispadima
zadovoljavali su mase obozavatelja koji su uvijek bili spremni
na super predstavu. Za umjetnike njihovog kova predstava znaci
mnogo. Jedan od najpoznatijih ispada Aerosmith bio je upravo
s raperima Run DMC kada su, ustvari, pokrenuli novi val suradnje
rock fanatika i rap entuzijasta da prave novu fuziju. Ne znam
da li su oni bili prvi koji su kasnije potakli mnoge sastave
koji su dolazili na scenu da pomire dva nepomirljiva pravca
muzike. To se u svakom slucaju moze okarakterisati kao hrabar
pionirski pokusaj. Najnovijim albumom "Honkin' On Bobo",
Aerosmith je izazvao mnoge reakcije, i pozitivne i negativne.
Hard rockeri koji sviraju blues. Ma hajde molim te. Ja ne vidim
nikakvu negativnost u ovom albumu. Stvar je u tome sto se Aerosmith
sjetio iz zaborava izvuci mnoge zaboravljene hitove bluesa i
ljudi koji su napravili te predivne kompozicije.
Eric
Clapton je godinama pricao pricu o svom idolu Robert Johnsonu
i o tome kakav je on uticaj imao na razvoj glazbe i na njega
samoga. Dovoljno se dokazao jos u samim Yardbirdsima, a s godinama
sve bolji Clapton je pobrao titulu i epitet jedanog od najboljih
gitarista svijeta. Njega se ne moze zaobici u slusalackom nastojanju
da se dodje do najboljih faca i onih koji su gitaru shvatili
kao intrument koji moze da dise i ima dusu. "Slow hand" je izraz
koji, kada se spomene, on odmah asocira na Eric Claptona koji
je solaze upravo svirao na taj nacin. Ruka mu se jedva pomjerala
na vratu gitare, a tonovi bi sipali kao iz bureta - opojno,
otrovno i hipnotizirajuce. Kako je naucio tako svirati? Mnoge
stvari kazu da to zahvaljuje upravo Robertu Johnsonu. Mozda
je i jedna od tih nacin sviranja, i valjda je Clapton osjetio
da je krajnje vrijeme da album posveti ovom velikanu bluesa.
Progresivnost
sve vise uzima maha pa stoga nije ni cudo kako se pojavljuju
novi albumi inspirisani mnogim vec dokazanim velikanima progresivnog
zvuka i neo-klasike. Ring of Fire je relativno nova grupa cija
prica pocinje 2000. godine i odmah je privukla pozornost kriticara,
obozavatelja i onih koji prozdiru progresivni metal. "Lapse
of Reality" se pojavljuje nakon vec objerucke prihvacenih albuma
"The Oracle" (2001) i "Dreamtower" (2003). Ovi albumi su vrlo
cijenjeni u Sjedinjenim Americkim Drzavama, a u Japanu jos i
vise. Najnoviji album grupe Ring of Fire se ne treba nesto posebno
dokazivati. Treba ga poslusati, pa opet poslusati i opet ponovno
poslusati. Ocjena 9.
"Nakon
EP-a "Riot 1-2-3", norveske grupe
Silver, pojavio se i njihov debut
album pod nazivom White Diary! Ako se
dobro sjecam, kada sam prije dvije godine pravila intervju sa
ovim bendom - nazvala sam ih novom nadom norveske rock
scene i nisam mnogo pogrijesila. Nakon mnogobrojnih nagrada,
mnogo koncerata i dugog cekanja na pravi uspjeh, Silver
su konacno na onim mjestima koja su rezervisana za prave velicine!
Vazno je spomenuti da su ovog ljeta svirali i na najvecem festivalu
u Skandinaviji - "Roskilde Festival"
u Danskoj".
Mijesajuci
blues i alternativni rock, Tom Waits je postigao precizno savrsenstvo
koristeci hrpu instrumenata kao i vjeste glazbenike od kojih
jer trazio da se njegove ponekad sulude ideje pretvore u djelo.
No, evo ga s novim albumom, "Real Gone", na kojem se opet mimo
cijele glazbene scene potvrdjuje kao cudak koji plovi svojim
morem. Promukli glas i iskricavi zvuci svakakvih instrumenata,
bilo je na nekim albuma i praznih flasa koje su se koristile
kao instrumenti, sve skladno spojeno u jednu cjelinu i produkcijski
odradjeno do savrsenstva, tjera nas da Tom Waitsa stavimo na
vrh kreativnih umjetnika koji su svoju glazbu preselili na jedan
visi nivo ne brinuci se za komercijalni uspjeh i pune dvorane.