Nick Cave And The Bad Seeds
"The Abbatoir Blues Tour" (2007)
Kompilacijski zapis na ovom dvostrukom live albumu obuhvatio je snimke turneje
sa 9 lokacija - Njemačke (Munchen, Dusseldorf, Hamburg), Engleske (Manchester),
Danske (Copenhagen), Švicarske (Lausanne), Francuske (Paris), Italije (Milan)
i Nizozemske (Amsterdam). Uz 10 naslova s albuma "The Abbatoir Blues
/ The Lyre Of Orpheus" iz 2004. godine, snimke su zaokružene s nekoliko
nezaobilaznih velikih hitova ("Red right hand", "The ship
song", "The
weeping song", "Stagger
Lee", "Deanna"...), kao i manje znanim naslovima poput "God
is in the house" (s albuma "No More Shall We Part", 2001.)
i završnom "Lay
me low" (album
"Let Love In", 1994.). Ovaj drugi živi album Nicka i The Bad Seeds
(prethodni je bilo "Live Seeds" 1993. koji se ponegdje spominje
i pod nazivom
"Live From
Royal Albert Hall") prikazuje ekipu u sjajnom koncertnom izdanju koja
je uz prilične promijene članstva unazad nekoliko sezona dobila i svježiji
glazbeni
izričaj. Jest da je svirka pročišćena i oslobođena mnogih "nesklada" kojima
je Cave pribjegavao vrlo često zbog autorske i umjetničke slobode (prvenstveno
krikova i različitih instrumentalističkih eskapada), no finoća i mirnoća
njegovih albuma s prijelaza dva stoljeća ponovno se vratila u rockerskijem,
ali dakako i underground izdanju zahvaljujući sjajnom albumu "The Abbatoir
Blues" koji ga je ponovno vratio na pijedestal čvrstog i odlučnog rockera.
Bez obzira na projekt sastav Grinderman kojeg
je paralelno odrađivao iste sezone, Cave se ovdje pokazuje kao veliki koncertni
interpretator koji unatoč
evergreensko-šansonjerskom maniru još uvijek umije izvoditi veliki performance
zahvaljujući posve pribranim glazbenicima koji ga okružuju. Neke od kompozicija
doživjele su sitne preobrazbe (poput ekstremne verzije "Stagger Lee" ili
koncizne pržione "There she goes, my beautiful world") što ovom
zapisu daje posebnu draž na konto Caveovog neuništivog osebujnog autorskog
pristupa, osobito
njegova najava "Let the bells ring" za velikog idola Johhny Casha
ili završnih 5-6 skladbi sa drugog disca gdje su se The Bad Seeds raspojasali
sa širokom paletom
r'n'r svirke u prepoznatljivom maniru izuzev "kraćeg" izleta šapata
u "halelujah" laganu molitvu "God is in the house" ili
same završne "Lay me low".
Ovim veoma zanimljivim prikazom turneje Cave je pokazao da je definitivno
odagnao aveti prošlosti, te da neke "opsjednute" kompozicije (primjerice
"Deanna" ili "The weeping song") odavno ne mora izvoditi
nabijen maliganima i porocima da bi ostvario prijeko potreban feedback za
kojeg je
još u vrijeme
"The Birthday Party" tvrdio da je neshvatljiv kod bijesom opaljene publike.
Danas je situacija posve drugačija, te je Cave veliki umjetnik na čijim
koncertima se sjedi u raskošnim koncertnim dvoranama, a njegova nekadašnja
publika su danas zreli obiteljski ljudi koji se broje u milijunima. Njemu
je pošlo za
rukom da smiri nekad neukrotivu publiku, te da svoj opus vješto uvede u profinjene
vode gdje ne manjka niti šansona, countrya, valcera, a niti opakog zvuka
undergrounda, bluesa i rock and rolla.
Naslovi, CD1: 1. "O children", 2. "Hiding all away", 3. "Breathless", 4. "Get
ready for love", 5. "Red right hand", 6. "The ship song", 7. "The weeping song",
8. "Stagger
Lee"
CD 2: 1. "Carry me", 2. "Let the bells ring", 3. "Easy money", 4. "Supernaturally",
5. "Baby, you turn me on", 6. "There she goes, my beautiful world", 7. "God
is in the house", 8. "Deanna", 9. "Lay me low"
Ocijena (1-10): 8,5