GOTAN PROJECT
"Lunatico"
Povodom gostovanja ovog znamenitog argentinskog sastava u Zagrebu, 17.06.2006.
godine, predstavljamo vam njihov najnoviji, drugi album pod naslovom "Lunatico".
Album je objavljen u IV mjesecu 2006. godine, a za ovo podrucje licencno ga
je objavio zagrebacki Dallas Records.
Buduci da Victor Villena, bandeneonist sastava paralelno radi i u projektu
Quinteto El Despues s kojim je tijekom 2005/06 proveo veliki dio vremena na
svjetskoj turneji, nastanak ovog albuma je bio vezan uz visemjesecni rad.
Kako ne bi ponavljali uspjesnu formulu debija "La Revancha Del Tango"
(2001.), ekipa okupljena oko gitariste Eduarda Makaroffa krenula je u klasicnije
forme tanga koje bi po njihovim rijecima upotrebio i sam Anibal Troilo, velikan
argentinskog tanga. Dio albuma sniman je u glasovitom Studiu ION u Buenos
Airesu tijekom jeseni i zime 2005. sa Parizanom Philippe Cohen Solalom i Svicarcem
Cristoph H. Mullerom, nakon cega citava ekipa odlazi u Pariz gdje im se pridruzuju
argentinska bandeneonistica Nini Flores i pjevacica Cristina Vilallonga iz
Barcelone. Kao pridruzeni gosti na albumu se pojavljuju i brojni glazbenici
sa strane - pijanist Gustavo Beyetelmann, cijela postava gudackog orkestra,
jedan trombonist, te dva MC-ija.
Album otvara netipican, lijeni i tromi tango ritam skladbe "Amor Porento"
sa vokalom Cristine Vilallonga, kompozicije koja zvuci kao da je izasla iz
nekih optimisticnijih trenutaka Nick Caveovog opusa, u cemu dobar dio "alternativnijeg"
zvuka cini ambijentalni, razliveni zvuk elektricne gitare i suradnja sa glasovitim
sastavom Calexico, te minijaturne melodije piana uz nezaobilazni melodijski
efekat harmonike bandeneon. U narednom broju "Notas" kao glavni
narator pojavljuje se Juan Carlos Caceres, a ritam pokazuje sklonost prema
modernom izrazu na relaciji pop / trip-hop. Fine i leprsave melodije klasicnog
oblika tango izraza koje su kroz citav album dosle do samog fokusa, ovdje
su oblikovane kroz defile gudacke sekcije i sitnih bandeneonistickih melodija
uz prisustvo laganih primjesa dub efekata. Hit singl "Diferente"
oblikovan je kroz suvremeni dance-pop-disco ritam kojeg prati jednostavan
i tupi zvuk bas gitare, vokal Cristine (koja se pojavljuje u 6 naslova), bogatom
lepezom gudaca, te nezaobilaznom infrastrukturom sa bandeneonom.
Skladbe "Celos" i naslovna "Lunatico" su umjerenog i
lezernog karaktera u cijim se intervalima izmedju skladbi pojavljuje zamor
i vreva otmjenog mondenog restorana. Inace, koncipirane su na vrlo otmjene
melodijske fragmente piano svirke uz koristenje bubnjarskih metlica, kontrabasa
i akusticne gitare. Sama naslovna skladba dobila je naziv po trkacem konju,
sampionu heroja tanga iz 30-tih godina 20. stoljeca, Carlos Gardela, pa je
stoga ovdje upotrebljen efekt najava sa razglasa konjickog trkalista - hipodroma.
U plesni hip-hop uvodi broj "Mi confesion" sa rap vokalom Koxmoza,
no glazba je plesni tango prozet strukturama gudackih ritmova. Takodjer, plesni
naboj sadrze i kompozicije "La viguela" (sa vokalima preko vokodera),
znatno umjerenije "Arrabal" i "Domingo", (koja u zvuku
bandeneona melodijski podsjeca na znameniti sound Jacksonovog "Billie
Jeana" s odredjenim referencama koje kao da su pobrane sa davnog projekta
David Byrna i Brian Enoa - "My Life In The Bush Of Ghosts"), dok
su nesto lezernije "Tango cancion" (u ritmu bliskom trip-hopu),
raskosni instrumental "Criminal" i zavrsna "Paris, Texas".
Za razliku od debi albuma "La Revancha Del Tango" koji je u dobroj
mjeri bio okrenut prema kurentnim elektronskim plesnim trendovima trip-hopa,
ambijentalnog i laganijeg acid-jazz popa sa blagim izletima u d'n'b, dub i
povremene tradicionalne zvukove latino utjecaja, "Lunatico" je potpuni
povratak korijenima tango glazbe uz suvremeni doprinos produkcije i minimalno
koristenje elektronskih pomagala. Zbog toga album zvuci upravo onako kako
i sam Eduardo Makaroff tvrdi - "povratak jedan korak unazad i dva koraka
naprijed" kako bi stvorio idealne smjernice za daljnji razvoj tanga s
jakim naglaskom na organskim korijenima tanga gotovo na nivou klasicne glazbe.
Fino, otmjeno, lezerno i nadasve moderno ostvarenje koje otvara nove mogucnosti
za daljnje kreativne inspiracije tango scene.