"On
je Djorde Gavric, Djoko, Djole - on je gitarista grupa Amori
(1964), Robinzoni (1965-1966), Vokinsi (1965-1966), Quo Vadis
(1967-1969, 1972-1973), Terusi (1965, 1976-1978), Juniori
(1967), Andjeli (1969-1970), on je bio i vokalni solista
i gitarista sarajevskog benda COD (1973-1974), on je bio
bas-gitarista mnogih drugih tuzlanskih, sarajevskih, londonskih,
detroitskih grupa i sastava. On je pravi globtroter, odnosno
svjetski "jebivjetar" za koga niste sigurni da
ce vam se tokom jutra javiti iz Kalifornije, a vec sutradan
s londonskog Hitroa... on je covjek bez stalnog mjesta boravka
sa drzavljanstvom zemlje u kojoj trenutno obitava i stvara.
Nestrpljivo ga cekam jer ako neko ima i umije sta da kaze
o muzickim
dogadjanjima u Tuzli tokom sezdesetih, sedamdesetih i
osamdesetih, onda je to svakako ova LJUDINA od covjeka, ovaj
genijalac i dobricina zivotno klesan sirom svjetskih meridijana,
ali najvise na onim nasim tuzlanskim satkanim od soli i uglja..." (foto:
Dragutin Matoševic).
Radjanje
rock & roll i blue jeans generacije
- Pocetkom sezdesetih, granice Jugoslavije postaju sve poroznije,
a hladnoratovska parola "Trst je nas" sve vise se
ostvaruje u miru. Trst postaje krajnje odrediste svercerskog
hodocasca, koje decenijama nece jenjavati, nego ce se, naprotiv,
povecavati i, kao sto je Marko Polo u 13. vijeku uspostavio
poznati Put svile, od Kine do evropskog Zapada, tako se sada
sa Zapada, preko nasih krajeva, u kontra smjeru, uspostavljao
put ka evropskom Istoku, i dalje, socijalistickim stazama
i vezama, do same Kine. Kako se samo vremena mijenjaju! Smjer
kretanja trgovackih karavana ponovo je u najnovije vrijeme
promijenjen, a kineska roba ponovo je preplavila Evropu, pa
i Ameriku. Nije to vice Put svile, one prvoklasne robe, nego,
rekao bih, put dzidza-midza i bofl robe. Ali vratimo se nasem
Trstu s pocetka sezdesetih...
U
seriji priloga, Djordje Gavric (na slici) , muzicar i direktni
sudionik mnogih muzickih desavanja, docarat ce nam vrijeme i
ljude iz muzickog miljea Tuzle 60-tih, pa i sire... Cesto sam
putujuci i upoznavajuci se sa ljudima od njih slusao ovaj poznati
narodni stih kao asocijaciju na grad iz kojeg dolazim. To mi
je posluzilo kao inspiracija da na tu temu napisem pjesmu sa
istoimenim naslovom, koju sam snimio za potrebe RTV Sarajevo.
Goran Bregovic mi je jednom prilikom udijelio 'kompliment' na
racun Tuzle izjavivsi da je to najbezvezniji grad u kojem je
boravio jer nema nikakvu gradsku fizionomiju. Razlozi za to
su poznati: Tuzla decenijama "muze svoju kozu" i s
njom bukvalno u zemlju propada. Potonule su cijele kuce, ulice,
gradske cetvrti, dio gradskog centra, kao u nekoj mitoloskoj
kataklizmi. Nisam imao puno argumenata za suprostavljanje Bregovicevom
misljenju, ali je postojalo dosta argumenata za tvrdnju da,
suprotno cinjenici da tlo fizici propada, duhovno, tlo Tuzle
opstaje, da je ono plodno i da su na njemu kao takvom ponikli
mnogi umjetnici, slikari i vajari, knjizevnici, glumci, sportisti...,
pa tako i muzicari. Mnogi od njih su u svojim domenima dostizali
u sami elitni vrh u okviru drustva bivse jugoslovenske zajednice...
U
seriji priloga, Djordje Gavric (na slici) , muzicar i direktni
sudionik mnogih muzickih desavanja, docarat ce nam vrijeme i
ljude iz muzickog miljea Tuzle 60-tih, pa i sire... Sta je to
sto je tako neodoljivo inspirisalo mladi svijet za ovaj novi
trend muziciranja i, neodvojivo s tim, i nacin ponasanja? Mnogi
su spremni da kazu - Beatlesi. S njima je sve pocelo. To, medjutim,
jednostavno ne stoji. Jer, genijalni cupavci su uskocili u voz
koji je vec bio krenuo i u kojem su vec sjedila gospoda Elvis
Presley, Chuck Berry, Tommy Steel, Tornadosi, Duane Eddy...
i, izmedju ostalih velikana, i prvi veliki elektricarski sastav
- The Shadows. Oni su elektrificirali tu prugu; umjesto parne,
uveli su elektricnu lokomotivu koja je dala ubrzanje toj kompoziciji.
Beatlesi su, naravno, odmah po ulasku u voz usli u vagon prvog
razreda i odmah poceli da prave red voznje i da odredjuju pravac
kretanja voza. Desetine, stotine hiljada mladih zanesenjaka
sirom planete uskakalo je u taj voz. Neki su uspjeli da stignu
do kupea sa Beatlesima, a vecina njih su stajali u prepunom
hodniku drugog razreda i stojeci sanjali o krajnjoj stanici,
koja se zove Slava. Mi, nasa malenkost, tuzlanski Amori, stajali
smo na prvoj stepenici vagona drugog razreda , a i odatle cemo
vrlo brzo spasti...
U
seriji priloga, Djordje Gavric (na slici) , muzicar i direktni
sudionik mnogih muzickih desavanja, docarat ce nam vrijeme i
ljude iz muzickog miljea Tuzle 60-tih, pa i sire... Jesen 1964.
godine. Sala DTV Partizan u Tuzli. Posjetilaca pedesetak, mozda
i nesto vise. Na bini, po prvi put mi, grupa AMORI, u sastavu,
onako kako smo bili poredani na bini: do prozora, bubnjar Enver
Jahic, do njega, sa ritam gitarom, mladi podoficir Dragutin
Braco Potocki, pa ja, Djordje Gavric, sa solo gitarom, a lijevo
do mene, Savo Ivanisevic sa bas gitarom. Pored nas cetvorice,
grupi je trebao da se pridruzi i jedan mladi i vrlo talentovan
momak koji jos nije imao gitaru niti uvjezban repertoar, pa
smo ga, do daljnjeg, drzali u rezervi. Planirali smo da on od
mene preuzme ulogu soliste, ja da idem na bas, Savo na ritam
gitaru, a Braco na saksofon. Za nas prvi nastup smo se pripremali
par mjeseci i iscekivali smo ga sa velikim nestrpljenjem. Zurili
smo da sto prije nastupimo, da budemo prvi, jer smo znali da
jos neki momci naokolo sviruckaju i nesto slicno smisljaju.
I pored svih problema sa instrumentima i kablovima, pocetnickom
tremom i neiskustvom, MUZIKA JE SVIRALA, a publika plesala i,
bar naizgled, bila zadovoljna, narocito tokom sviranja brzih
ritmova...