Zvijezda vokalnog jazza Kevin Mahogany odusevio malobrojnu publiku.
U organizaciji Jazz kluba Zagreb Hrvatskog drustva skladatelja i KD V. Lisinski
u maloj je dvorani Vatroslav Lisinski od 24. do 27. travnja 2006. godine odrzana
16. Proljetna revija jazza. Iako je predstavio stilski raznolik program visoke
razine izvedbi glazbenika i skupina iz Hrvatske, Svedske, Austrije i SAD-a,
i ovogodisnji je festival pokazao nezainteresiranost, ali i neinformiranost
publike za vrhunske jazz dogadjaje. Naime, kako objasniti potpunu nezainteresiranost
medija, posebice tiskovnih - iako je ovo bila prva Revija koju nije snimala
televizija - za nastup svjetske zvijezde jazza Kevin Mahoganyja, u referentnom
casopisu DownBeatu vise puta biranim za najboljeg svjetskog jazz pjevaca?
Zasto vodeci pjevac jazza, kojeg za suradnika u svojim projektima biraju velicine
poput Clint Eastwooda i Robert Altmana, ne moze napuniti MALI Lisinski? Iako
se izgovaraju na ekskuzivnost jazza kao glazbe za uzi krug publike, odgovor
lezi u drugim, posve jednostavnim razlozima: podilazenju trendovima i najsirim
strastima u trci za profitom.
Ne razmisljajuci o tome kada ce u novinama ponovno moci citati o istinskim
vrijednostima razlicitih vidova hrvatske i svjetske kulture, dvjestotinjak
je sretnika istinski uzivalo u ”ekskluzivnom” nastupu istinske jazz velicine.
Uz pratnju sjajnog HGM jazz orkestra Zagreb pod vordsvom Sigija Feigla, sto
ga je sa zadovoljstvom pohvalio, Mahogany je briljirao u uvjerljivim izvedbama
standarda i jedne vlastite skladbe, s lakocom i razumijevanjem improvizirajuci
i u najslozenijim skladbama poput Parkerove "Yardbird Suite", kakve
se ne usude izvoditi niti mnogo poznatiji pjevaci.
Americki Elmhurst College Jazz Band pod vodstvom Douga Beacha, iako sastavljen
od studenata, svirao je uigrano i dinamicno, na razini profesionalnih orkestara,
ali sa skromnijim solistima. Zapazenim interpretacijama predstavila se njihova
pjevacica Melody Alvarado, sjajna i kao alt saksofonistica i flautistica.
Ne toliko atraktivno, ali zanimljivo svirao je austrijsko-americki kvartet
Endgrad koji njeguje komorniji jazz pristup.
Osim HGM JOZ-a zapazene su nastupe odrzali i drugi hrvatski sastavi. Ugodno
su iznenadili sudionici tradicionalnih Novih nada jazza Marjan Marjanovic:
duo Gitarismo Virtuso sto ga cine Bruno Crnecki i Ivan Prsa, rijecki gitarist
Bruno Micetic, te posebice pjevacica Danijela Macesic koja vec ima izgradjenu
osobnosti i vjestinu zrele jazz glazbenice.
Nakon duo nastupa prije nekoliko godina sa svojim ocem, proslavljenim klaviristom
Davorom Kajfesom koji vec godinama zivi i djeluje u Svedskoj, trubac Goran
Kajfes je nastupio sa svojim svedskim sastavom Headspin. Bio je to jos jedan
primjer neinformirnosti publike, ali i predrasuda prema predodredjenju koncertnih
prostora za glazbu odredjena karaktera. Naime, glazba koju na vrlo visokoj
razini, s intenzitetom i dramatikom izvodi Goran Kajfes - nastavak fusiona
sto ga je u zadnjem razdoblju karijere svirao slavni Miles Davis s obilnim
koristenjem elektronike i klupskih ritomova, ali i koristenja elemenata istocnoeuropske
glazbe sto je hit medju suvremenim svjetskim jazzistima - redovito puni klubove
koji drze do trendova, primjerice Aquariusov program Kontrapunkt. Kretaivan
doprinos njihovu nastupu dao je Davor Kajfes koji je u dvije izvedbe kao gost
svirao klavir, ali i harmoniku.
Posve drukciji bio je nastup kojim je sjajni klavirist Drazen Boic proslavio
75. rodjendan. U nostalgicnim duo izvedbama hrvatskih i svjetskih evergreena,
bez opterecenja jazz pristupom, uz njega su kao gosti nastupili suradnici
i prijatelji. Osim sina, klavirista Fedora Boica (svirali su cetverorucno)
bili su to Gabi Novak, Zdenka Kovacicek, Josipa Lisac, Jelena Balent, Arsen
Dedic, Drago Diklic, Krunoslav Slabinac i Davor Stern.
Reviju je svojim nastupom zakljucio Black Coffee koji je u programu "Glasovi
Dalmacije" uz Klapu Mendula predstavio osebujan jazzisticki spoj s dalmatinskom
tradicijskom glazbom. Kao gost u obradi Gibonnijeve "Tempere" pridruzio
im se klavirist Matija Dedic.
(Preuzeto iz Novog lista od 29. travnja 2006.)