Barikada
- World Of Music - Jazz reflections |
|
MATIJA DEDIC
DRUGI POGLED
Dallas Records, Zagreb, HR |
MATIJA DEDIC
DRUGI POGLED, DALLAS RECORDS, ZAGREB
DEDIC SVIRA DEDICA
(Preuzeto iz Vjesnika od 10.01.2006.)
Sindrom uspjesnih roditelja u jazz glazbi, posebice u njezinoj
novijoj povijesti, predstavlja velik teret brojnim svjetskim jazzistima mladeg
narastaja. S istim se poteskocama na pocetku karijere susreo i klavirist i skladatelj
Matija Dedic. Iako je na pocetku karijere izbjegavao profesionalno povezivanje
s roditeljima: Gabi Novak i Arsenom Dedicem, u nastojanju da ostvari karijeru
zahvaljujuci vlastitim sposobnostima, Matija Dedic je postigao punu afirmaciju
na hrvatskoj glazbenoj sceni, ali i autorsku i interpretativnu zrelost, te je
postao svjestan da vise ne mora bjezati od tog sindroma kako bi dokazao svoj
glazbeni integritet. Kako je sve vise izgradjivao image neovisnog glazbenika
velikog kreativnog potencijala, osjecao je da ne treba vise bjezati od bliskih
mu glazbenih dostignuca, onih s kojima je odrastao i koja tijekom cijele karijere
nosi u podsvijesti.
Tako je sve vise poceo nastupati sa svojim roditeljima, te
izvoditi glazbu Arsena Dedica, posebice suradjujuci s pjevacem Massimom. Uostalom,
njihove su karijere uvijek bile vezane uz jazz ili glazbu blisku jazzu, a i
sami pruzaju veliku podrsku nasim, posebice mladim jazz glazbenicima. No, osim
povremenih zajednickih nastupa, Matija Dedic je osjetio potrebu dokumentirati
te suradnje na ozbiljnijim glazbenim projektima. Suradnja s Gabi Novak rezultirala
je njezinim izvrsnim kompakt diskom "Pjesma je moj zivot" na kojem
sviraju jazz glazbenici, a Matija, osim sto svira klavir, potpisuje vecinu aranzmana
i koproducent je albuma.
I sam uspjesan skladatelj, ali i interpretator jazz standarda,
Matija Dedic je vjestinu u osebujnim obradama skladbi autora koji ne dolaze
iz jazzistickog okruzja dokazao albumom "Tempera" na kojem svira Gibonnija,
te obradama djela Dore Pejacevic koja ce biti sadrzajem njegova novog albuma.
Iako je takav pristup od velikog znacaja u nasem lokalnom, hrvatskom glazbenom
krugu, to je ispravan nacin da se domacim stvaralastvom pokusa proboj na medjunarodnu
glazbenu, ne samo jazz scenu.
Novi uspjesan pokusaj je njegov sesti samostalni album, "Drugi
pogled", Glazba Arsena Dedica (Dallas Records). Na njemu Matija Dedic izvodi
dvanaest ocevih skladbi iz raznih razdoblja, od hitova poput "Sve te vodilo
k meni", "Kuca pored mora", "Ni ti ni ja", "Ne
placi", "Razgovor s konobarom" i "Moderato cantabile",
do glazbe za filmove "Glembajevi" i "Pakleni otok", te televizijske
serije "U registraturi". U posve drukciji, karakteristican Matijin
glazbeni jezik, skladno su se uklopile i izvedbe skladbi "Sve sto znas
o meni" u kojoj pjeva Arsen Dedic, te "Kuca za ptice" u kojoj
pjeva Gabi Novak.
Pristupom suvremena komorna jazza, iako Dedic prosiruje njegove
granice, u baladnom ugodjaju, romanticarski improvizirajuci, donosi prepoznatljivost
tema podarujuci im novu ljepotu. Svojom intervencijom definitivno ih potvrdjuje
bezvremenskim evergreenima hrvatske glazbe, a sebe autoritetom hrvatskog suvremenog
jazza. Ostvario ih je solo, te s dvije ritam sekcije s kojima najcesce nastupa
u jazz kontekstu. U jednoj sviraju kontrabasist Mladen Barakovic i bubnjar Borna
Sercar, a u drugoj bas gitarist Renato Svorinic i bubnjar Jadran Ducic "Cico".
Kao gosti u nekim izvedbama sviraju gitarist i programer Silvio Pasaric i sopran
saksofonist i harmonikas Marko Krizan. Ovim albumom Matija Dedic se potvrdio
kao sjajan klavirist, ali i glazbenik bogatih zamisli koji do sada nije snimo
dva slicna albuma.
|