Recenzija - PENDULUM - Immersion (2010, Warner Music Group / Ear Storm)
Treći album naturaliziranih Australaca u Britaniji, kao što se moglo i pretpostaviti,
nije onako energičan i ubojit poput odličnog nastupa na T-Mobile InMusic
Festu (22. VI 2010), jer je sasvim jasno da oni mnoga uzbuđenja otkrivaju
upravo na živim performansima.
Nastavljajući uspješan start sa dva prethodna albuma, "Hold Your Colour"
(2005, UK no. 29) i "In Silico" (2008, UK no. 2), te tucetom singlova od
kojih su se "Slam / Out there" (2005) i "Granite" (2007) domogli magičnog
UK top-40,
a "Propane nightmares" (2008) ušetao i na UK no. 9, ovaj sekstet je isporučio
svoj do sada najkomercijalniji rad gdje su sabrane sve njihove transžanrovske
supstance u elektronski d'n'b-rock.
Sa alfom i omegom, multiinstrumentalistom,
pjevačem i kompozitorom, Rob Swireom, koji je band Pendulum osnovao 2002.
u australskom Perthu, a potom se sa basistom Gareth McGrillenom i DJ Paul
Hardingom
2003.
preselio u Britaniju, otpočela je jedna od najsjajnijih karijera prve dekade
21. stoljeća kakvu priželjkuje svaki disc-jockey i elektronski dance band.
Na rezultate prvih uspjeha nisu trebali dugo čekati - neuspjeh prvog singla
"Spiral / Ulterior motive" iz 2003. ih nije obeshrabrio jer su već naredne
2004. zagolicali britansku scenu sa singlovima "Another planet / Voyage"
(UK no. 46) i "Back 2 you / Still grey" koji su između ostaloga plasirani
u
svijet
i putem čuvenog John Peel Sessiona BBC Radio 1 prije nego što li je ovaj
legendarni radijski DJ preminuo u avionu na putu za Južnu Ameriku.
Debi
album "Hold Your Colour" objavljen je 2005. i bio u opticaju pune dvije
godine iznjedrivši još 5 nevjerojatnih singlova - "Tarantula / Fasten" (UK
no. 60),
"Your seatbelt", "Hold your colour / Streamline", "Blood sugar / Axle
grinder" (UK no. 62) i spomenuti hit "Slam / Out there" (UK no. 34). Ekipa
se 2006.
iz
DJ kolektiva proširila u band sa gitaristom Perdedur ar Gwyneddom, reperom
MC-ijem Ben Mountom i bubnjarem Paul Kodishom koji je 2009. napustio
sastav, a umjesto njega došao je Kevin Joseph Sawka.
Nakon uspjeha singla
"Granite"
(UK no. 29) koji je najavio njihov drugi electro / heavy-rock album
"In Silico", oglasio se već zaboravljeni, a pomalo i jalni čudotvorac d'n'b-a
iz 90-ih
Goldie koji je singl prokomentirao uvredama izjavivši da je sranje,
no očigledno da nije mogao sakriti zavist spram činjenice da su se pojavile
nove zvijezde
na teritoriju kojeg je on raskrčivao i dotjeravao punih desetak godina.
Pendulum mu nisu ostali dužni; u interviewu za "The Times", Rob Swire
je izjavio:
'Goldi
umije samo raditi konceptualne albume o svemiru i svojoj majci'. Album
je dosegao milijunski tiraž, a bandu su počele pristizati brojne ponude
za suradnje
i studijske usluge, pa su tako između ostalog za potrebe nekih radio
emisija, kompilacijskih albuma i po različitim, masno plaćenim narudžbama
napravili
obrade Led Zeppelin ("Immigrant song"), Metallice ("Master of puppets"),
Coldplay ("Violet hill"), te neke manje značajnije remikseve i ostvarili
još nekoliko kolaboracija. McGrillen je izjavio da su u vrlo kratkom
periodu dobili toliko ponuda za rad da bi komotno mogli od njega živjeti
narednih
desetak godina...
Sredinom 2009. objavili su svoj prvi koncertni zapis
"Pendulum: Live At Brixton Academy" (UK no. 45) gdje su ovjekovječili
sjajnu i nabrušenu
energičnu snagu d'n'b / metal-rocka s kojom su okrunili svoj prvi
dio karijere, a interesantno je da su tom prilikom uz žive instrumente koristili
čak
12 kompjutora.
Prethodnica trećem albumu "Immersion" bio je plesni singl "Watercolour"
sa progressive karakteristikama gdje su spojili uz svoj prepoznatljivi d'n'b
ritam, ambijentalne strukture, rave, sympho elemente i sekciju od 6 duhača
uz vokodirani Swireov glas i nekoliko breakova u laganijem tempu. Singl je
postao njihov najveći hit do tada zaposjevši UK no. 4 (na UK top-20 zadržao
se puna 2 mjeseca), a onda je mjesec dana kasnije, 24. V 2010. objavljen
i sam album koji je već u prvom tjednu po izlasku osvojio UK no. 1. Drugi
singl
"Witchcraft" sa gitarskim baladičnim uvodnikom i energičnim ritmom u prvom
pokušaju dosegao je UK no. 29, no početkom kolovoza ušetao je i na top-10
gdje je zauzeo UK no. 7, a kao treći singl 20. IX objavljen je "The island",
inače kompozicija koja se na albumu nalazi u dvije povezane varijante, house-trance
tempu "The island - pt. 1 (dawn)" i rave-progressive klavijaturama ozaren
polu-instrumental "The island - pt. 2 (dusk)".
Sam album je mješavina različitih
plesnih ritmova u kojima naravno prednjači d'n'b sa obilato naglašenim
klavijaturama u različitim melodijskim spektrovima sa elektronskim efektima,
naglim breakovima
i izmjenama vodećih vokalnih dionica Swirea i MC Ben Mounta. Uz tek samo
dva čista instrumentala, kratkog simfonijskog uvoda «Genesis» i rasplesane
melodične bombe "Salt in the wounds", album premda ima pregršt potencijalnih
hitova ipak nije urodio zgodicima kakve su primjerice znali The Prodigy
isporučivati u obliku "No good (start the dance)", "Breathe" ili "Firestarter".
Čak im
se i sam Liam Howlett iz The Prodigy pojavio kao gost u naslovnoj skladbi
"Immunize" kroz melodijski troakordni electro-punk / d'n'b s prilično plitkom,
a pomalo i stupidnom melodijicom punom improvizacija na jednu te istu temu,
a metala su se ozbiljnije prihvatili u nabrušenoj "Self vs. self" gdje
im gostuju glasoviti metalci In Flammes koji su posve zaokružili melodičnu
simbiozu
death-metala i d'n'b-a. Album sadrži još jednu kolaboraciju, plesnu "Fountain"
sa Steven Wilsonom koji se pojavljuje u kratkim vokalnim sekvencama. Tokom
cijelog albuma gitara Perdedur ar Gwynedda je prisutna tek na mahove (najupečatljivija
je u punk / d'n'b komadu "Crush") jer je Swire želio napraviti kompletan
elektronski album za razliku od prethodna dva studijska rada, no na koncertima
Gwynedd
u svim skladbama svira gitaru u što se mogla uvjeriti i publika u Zagrebu.
Mada i bez znamenitijih gitarskih dionica koje su bile djelotvorne na ostvarenjima
"Hold Your Colour" i "In Silico", Swire je s ekipom (između ostalih, jedan
od producenata je bio i Howlett) realizirao dovitljiv i suvremen album za
široku publiku, praktički od one najmlađe audijencije sve do starih rave
i techno freakova ne izostavivši niti generacije punka, rocka i metala koji
na svoje dolaze prilikom živih nastupa. Kroz ovaj sveopći miks stilova koji
su bazirani na d'n'b ritmiku i elektronske zahvate, «Immersion» bi mogao
postati uz ona znamenita djela The Prodigy i The Chemical Brothers jedan
od katalizatora plesne glazbe budućnosti. Pendulum su u komercijalnom pogledu
potpuno ispunili očekivanja, sad samo preostaje vidjeti koliko su im tantijemi
dugosežni i dugotrajni.
Naslovi: 1. Genesis, 2. Salt in the wounds, 3. Watercolour, 4. Set me on
fire, 5. Crush, 6. Under the waves, 7. Immunize (feat. Liam Howlett), 8.
The island
- pt. 1 (dawn), 9. The island - pt. 2 (dusk), 10. Comprachicos, 11. The vulture,
12. Witchcraft, 13. Self vs. self (feat. In Flammes), 14. The fountain (feat.
Steven Wilson), 15. Encoder
Ocjena (1-10): 7
Web: www.pendulum.com
Diskografija: Hold Your Colour (2005) /
In Silico (2008) /
Immersion (2010)