|
Six Organs Of Admottance
"Goatflower" (2008)
|
|
Čudnovati eksperimentalni album američkog psihodeličnog neo-folk
autora koji je pribjegao u potpunu minimalizaciju.
Premda se oko Ben Chasnya ispisala već gomila tekstova u kojima se kritika
kontradiktorno odnosi prema njegovom radu, dižući ga u nebesa ili blativši
ga kao najobičnijeg šarlatana, njegov posljednji album je nešto najneobičnije
što se od njega moglo očekivati. Vjerojatno vođen autorskom strategijom da
će ovaj rad biti oštro dočekan na nož, Chasny je odlučio album objaviti u
vlastitoj d.i.y. nakladi bez pomoći diskografske etikete u prvotnom tiražu
od 100 ručno izrađenih CD-ova. Po nekim katalozima može se pronaći podatak
da je ovo ustvari njegov nezvanični album, pa čak i EP što ne odgovara tim
karakteristikama, barem po formatu koji iznosi nepunih 40 minuta.
Sve sklonosti ovog akustično-električnog maga na gitari koji je tokom desetogodišnje
karijere podjednako korespondirao između neo-folka, psihodelije, americane,
pa čak i pop glazbe uvijene u debeli sloj lo-fi zvuka, ovdje su realizirane
kroz potpuni eksperimentalni pristup. Malo je tko mogao očekivati da će
se Chasny nakon sasvim solidnog psihodeličnog folk-pop albuma "Shelter From
The Ash" (2007) odlučiti na izlet u potpuni eksperiment bez ikakve prisutnosti
gostiju koji su mu redovito obogaćivali zvučni repertoar prošlih izdanja.
Tako album ima samo četiri kompozicije koje nemaju niti naslove (označene
su kao "Track 1, 2, 3 i 4"), nemaju uobičajeni 'pop' format, nema nikakvih
pjevanih ili vokalnih dionica i osim gitare i nekoliko pedala nema niti
jednog
drugog instrumenta. Iz dosadašnjeg opusa banda (12 albuma, 6 EP-ija,
1 single, desetak učešća na različitim kompilacijama) i nekoliko split projekata
sa Charalambides, The Magic Carpatians, Vibracathedral Orchestra, Om i
Stephanie
Volkmarom jasno se uočavala sklonost ka eksperimentima, no oni nikada nisu
bilo toliko naglašeni da bi postali glavni format kao što je to slučaj
sa ovim albumom.
Uvodna, "Track 1", najkraća je (svega nepune 2 minute) i svodi se na tihi
gitaristički lo-fi koji ima osnovnu poveznicu u minimalističkom industrial-noise
maniru,
te samo služi kao običan 'intro'. "Track 2", uz vodeću mantričku melodiju
na akustičnoj gitari koja djeluje kao ambijentalni bijeg u egzotiku Indije
i srednjeg Orijenta, donosi čitav niz pozadinskih zvučnih drone-noise
eksperimenata, uvrnutih lo-fi zvukova gitarskih trip distorzija i šumova
što evidentno
nema nikakve veze sa prijašnjim radovima već sa minimalističkom drone-noise
scenom.
"Track 3" je u kompozitorskom pogledu vrlo sličan komad sa otprilike
sličnom akustičnom gitarskom melodijom koja podjednako asocira na Indiju
i Orijent
sa blues-folk prizvucima, no kao pozadina prisutni su zvukovi električne
gitare koja je preko pedala i efekata tretirana u obliku zvuka koji podsjeća
na gajde i električnu violinu, a pred sam kraj skladbe Chasny se služi
i različitim tehnikama udaranja po žicama električne gitare (palicama,
dlanovima)
s efektim zvučnim rezultatom koji okončava u blagom lo-fi noise maniru.
I to bi otprilike bio onaj koliko-toliko razumljiviji dio albuma koji
iznosi nekih 17 minuta i ima određene poveznice sa zvučnim eskapadama Six
Organs
Of Admittance.
Međutim koja je svrha posljednje, "Track 4", u trajanju
od pune
23 minute, to vjerojatno zna samo Chasny što mu se motalo po glavi
kada ju je kreirao, režirao, stvarao i snimao. Do 11-te minute, praktički,
ništa
bitno se ne događa osim što se minimalistički monotono prebire po gitarskim
žicama što stvara napetu atmosferu iščekivanja da se nešto dogodi.
Doduše, ovdje su nadosnimljena 3 paralelna zvuka gitara kako bi se ostvarila
određena dinamika i protok vremena, ali to ništa bitno ne utječe na samu
fabulu
koja postoji tek uz prisustvo psihodeličnog stimulansa. I onda iz pozadine
dopire
sitan gitarski noise zvuk, jedva čujan koji asocira na hipnotičko mantričko
ponavljanje poput violine, da bi se sve nastavilo u neprekinutom nizu
bez ikakvih promijena do konca kompozicije na način kao što to znaju improvizirati
The Necks. Lebdenje, levitacija, psihodelična obamrlost? Čudna skladba...
Neki kritičari su ovom albumu dali najveće moguće ocijene, neki su
ga posve iskritizirali kao pretjerani eksperiment, no ovo je prije
svega
neobično
izdanje 'Časnoga', a potom sve ostalo. Uostalom, album ne govori
o ničemu konkretnome te je slobodni minimalistički improviziran rad kojeg
je autor
izveo prema samo njemu znanim kreativnim nadahnućem.
Naslovi: 1. "Track 1", 2. "Track 2", 3. "Track 3", 4. "Track
4"
Ocijena (1-10): 6
Diskografija: "Six Organs Of Admittance" (1998) /
"Nightly Trembling" (2000) /
"Dust & Chimes" (2000) / "Dark Noontide" (2002) /
"Compathia" (2003) /
"For Octavio Paz" (2003) / "School Of The Flower" (2005) /
"The Sun Awakens" (2006) /
"Live KFJC 2000 AD" (2007) /
"Proem To Empty The Sun" (2007) / "Shelter From The Ash" (2007) /
"Goatflower" (2008)