|
Yakuza
"Transmutations" (2007,
Prosthetic Records)
|
|
Malo kasnimo... Ovaj album metalaca iz Chicaga čekao je
na recenziju punih 6-7 mjeseci, ali nije za odbaciti. Puno različite metal
glazbe, saksofona,
klavijatura, efekata...
Yakuza je trans-žanrovski metal sastav koji je osnovan 1999. u sastavu James
Staffel (bubnjevi, klavijature), Eric Plonka (gitara, vokal, mikseta), Bruce
Lamont (saksofon, klarinet, vokal, efekti) i Eric Clark (bas, prateći vokal).
Objavili su četiri albuma na kojima spajaju heavy, hardcore, progressive
i eksperimental metal, world-beat, jazz i psihodeliju, a najbolje ocijene
dobili su za svoj drugi album, "Way Of Dead" (2002.) gdje su između ostalog
spojili i šamansko tradicijsko pjevanje iz Tuve, te azijsku poliritmiju i
pentatoniku, a kao gost nastupio im je čuveni saksofonist Ken Vandermark.
Uoči snimanja trećeg albuma «Samsara» (2006.) napuštaju ih Plonka i Clark,
te umjesto njih dolaze Matt McClelland (gitara, vokal) i Jackson (bas). Album
su sami financirali, te su ga izdali za Prosthetic Records koji im je naknadno
isplatio troškove. Na albumu su gostovali pianist Jim Baker, violončelist
Fred Lonberg-Holm, Sanford Parker i Troy Sanders iz Mastodona, a snimao ga
je Matt Bayles član čuvenih Isis i Botch.
Posljednji, četvrti album, "Transmutations", ponovno nije prošao bez promijena
članstva, pa je umjesto Jacksona na bas gitaru došao John E. Bohmer, a kao
gosti pojavili su se članovi Mastodona i Minska (Hamid Drake i Michael Zerang).
Kroz sat vremena materijala, u 11 kompozicija, fuzijski je spojena šarena
'kolaž' glazbena lepeza od njihovog uobičajenog hardcore i progressive metala,
preko
jazz improvizacija, eksperimenata i psihodelije do sekvenci world-musica
i šamanskog pjevanja (mračni, tromi i psycho gothic naslov "The blinding").
Najtipičniji stilski brojevi u kojima objedinjuju podjednako sve navedene
žanrove u svojim aranžmanima su "Meat curtains", "Egocide", "Congestive
art-failure", "Existene into oblivion" i "Black market liver" i prosto je
nevjerojatno
s kakvom lakoćom podjednako barataju istovremeno s hardcore ritmovima koji
se već u sljedećoj sekvenci pretvaraju u laganu i eksperimentalnu, gotovo
ambijentalnu, a ponekad i elegičnu sferu koja skoro graniči s rock-baladom.
Kao da od živog bijesnog vraga odjednom postanu umiljata jagnjad... Najžešće
i najopakije skladbe koja su gotovo bez ikakvih eksperimenata su najkraće
- "Praying for Asteroids" i "Steal the fire" - u žanrovski omeđenom metalcore
izrazu.
Album sadrži i dvije vrlo fine laganice, "Perception management",
te elegičnu "Raus" (gotovo poput Pearl Jam s debija "Ten") koje gotovo
po ničemu ne navode da ih izvodi ovakav transžanrovski metal sastav. Glavni
vokal Bruce Lamont (naravno, saksofonist, klarinetist i osoba zadužena
za
samplove) ima vrlo čisti i visoki vokal (između Ozzy Osbornea i Eddie
Weddera) kojeg opozicijski nadopunjuje laganiji crust glas Matt McClelanda
gotovo
u kanonima. U ovome materijalu ima gomila utjecaja iz raznih perioda
rock (uglavnom metal i sympho-rock) prošlosti od Black Sabbath, Blue Oyster
Cult, Yes, Genesis, preko Sepulture, rane Metallice, Tool aranžmana, do
daleko
mekših atmosferičnijih sintagmi Incubus. Raznolik metal album s mnogim neobičnim i neočekivanim fuzijama.
Naslovi: 1. "Meat curtains", 2. "Egocide",
3. "Congestive art-failure", 4. "Praying for Asteroids", 5. "Raus", 6. "Steal
the fire", 7. "The blinding", 8. "Existene into
oblivion", 9. "Perception management", 10. "Black market liver", 11. "Zombies"
Ocijena (1-10): 8
Diskografija:
Amount To Nothing (2001) /
Way Of The Dead (2002) /
Samsara (2006) /
Transmutations (2007)