U sklopu velike svjetske turneje, The Legacy World
Tour 2005 / 2006, pod nazivom "Keeper Of The Seven Keys", Zagreb
su posjetili najpopularniji njemacki heavy metalci i od opako ledene veceri
koja je u Zagrebu iznosila oko -15 stvorili ugodnu "Tenerife" klimu.
Na moje veliko iznenadjenje, koncert je zapoceo
tocno na vrijeme kako je organizator najavio - u 20 h, tako da sam propustio
skoro citav sat predigre koja je navodno pripala jednom metal sastavu iz hrvatskog
primorja. O kojem je rijec, pojma nemam, a niti ljudi koji su mi pricali da
su ih gledali. Oprostite decki, ali dosadasnje prakse koncerata u Zagrebu,
uvijek su bile oznacene sa velikim vremenskim kasnjenjem, tako da sam smatrao
da cu dodjem li na vrijeme, cekati barem dva puna sata do pocetka svirke barem
predgrupe.
No, zato sam uspio vidjeti nastup solidnih slovenaca,
hard / heavy rock sastava Prospect ciji se glazbeni materijal sastoji od niza
razlicitih "meksih" oblika metala. U svojem izrazu gaje razliciti
spektar utjecaja, tako da su ovom prilikom izveli jednosatni set kompozicija
koje se poprilicno razlikuju jedna od druge. U postavi od gitare, bubnjeva,
vokala i bas gitare imaju i klavijature, tako da jedan dio glazbenih aranzmana
ukljucuje i ponesto utjecaja grupe Dream Theater, dok je onaj tvrdi komad
glazbe orijentiran na stariji oblik hard'n'heavy izricaja od starih Black
Sabbath, Whitesnake do Iron Maiden i nesto svjezijih imena s pocetka devedesetih
godina naovamo. Izmedju ostaloga, izveli su medley koji je ukljucio "Paranoid"
i "Two minutes to midnight" sto je krcati Boogaloo s odobrenjem
prihvatio. Osim toga, Prospect se u nekim kompozicijama predstavio i kao novovjeki
sastav koji neke skladbe komponira i pod ocitim utjecajima funk / soft-metal
stilova poput Faith No More i Incubus. Sve skladbe su, naravno, otpjevane
na engleskom jeziku, a njihov pjevac je vrlo dobar showman koji ostvaruje
odlican kontakt s publikom. Ne znam samo sto mu je na kraju koncerta, kada
se lijepo i srdacno zahvalio publici, trebalo ono pjevanje nekakvog turbo
narodnjaka... Potpuno nepotrebno. Neki novopristigli tipovi pored mene na
tribini su se pitali - "...hej, nije li ovo bio Vuco covjece?..."
Nakon njihovog nastupa gase se svijetla na pozornici
i nastaje strasno komesanje u publici koja je nahrlila iz susjednog predvorja
ostavivsi dva tocionika koji su za vrijeme nastupa Prospect bila mahom krcata.
No, pauza je potrajala poprilicno dugo (skoro cetrdesetak minuta), tako da
je publika u niz navrata iscekivanje prekidala gromoglasnim skandiranjem "happy,
happy helloween". Naravno, gotovo svi prisutni (njih oko 2.500) mahom
su bili obozavatelji Helloweena, a interesantno mi je bilo za vidjeti jednog
postarijeg gospodina koji je na koncert doveo svoja dva cetrnaestogodisnjaka
(pretpostavljam unuka) koji su nosili majice Iron Maiden. Gospodinu je ocito
sve to skupa bilo prenaporno jer je gotovo cijeli koncert prespavao na koznoj
sjedalici pored sanka. (kako li je samo izdrzao?)
I onda, negdje oko 22 h, kada je s razglasa tutnjala
himna AC/DC "For those about rock", dolazi uznemirujuci, mracan
i prijeteci zvuk, pale se gotovo florescentno modra zamracena svijetla i ukazuje
se pozornica sa ogromnim narancasto - crvenim transparentom (bundeva, naravno)
Helloween. Pored ogromnog seta bubnjeva sa obje strane postavljene su njihove
dvije zakrabuljene lutke (sa nezaobilaznim svjetiljkama i kljucevima u rukama)
i takodjer se ukazuje poviseni plato koji je tijekom koncerta sluzio za nekoliko
funkcija. Izlaze Helloween u odlicnoj formi i odmah od prve bacaju publiku
u delirij koja pomahnitalo dize mezinac i kaziprst u zrak kovitlajuci sakama,
glavama i dugim kosama. Fluid koji Helloween stvaraju na svojim koncertima
ova publika vrlo dobro prepoznaje sto sastavu daje snazan poticaj da svoj
repertoar usklade sa, nadam se, njima odlicnim feedbackom. Tako su nanizali
citav set kombinirajuci stare i novije skladbe - od debi albuma "Walls
Of Jericho", preko trilogija "Keeper Of The Seven Keys", sve
do radova sa albuma "Pink Bubles Go Ape", "Chameleon",
"Master Of The Rings", "The Time Of The Oath"... sve do
posljednjih albuma "The Dark Ride", "Rabbit Don't Come Easy"
i spomenutog nastavka trilogije - "Keeper Of The Seven Keys", koji
je objavljen prije nekoliko mjeseci.
Sviracki su strasno mocni sto su pokazali tijekom
koncerta izvodeci i one brze, gotovo speed kompozicije, a i one grupe Iron
Maiden, te power-metal ili one laganije, posve soft orijentirane. Povremeno
izmjenjuju gitare, na kratko se poneka dionica odsvira na akusticnoj gitari
sto sve dobro prate njihovi tehnicari i roadiji koji im donose i iznose gitare
na pozornicu. Naravno, odavno su prestali koristiti kablove, tako da bezicnim
prijenosom dobivaju mnogo slobodnog prostora sto im omogucava da sviraju na
raznim lokacijama po pozornici, a s vremena na vrijeme posto se frontman na
kratko udaljio sa stagea znao se javiti vokalom premda je bio odsutan iz vidokruga
publike.
U nekoliko navrata su se pokazali i izuzetnim cirkusantima
- artistima prekidajuci na kratko svoj repertoar sa klaunovskim tockama. Na
povisenom platou postavljen je niski i minijaturni set bubnjeva za koji sjeda
bas gitarist lupajuci po njima bez imalo smisla za ritam da bi na kraju svoje
mini tocke rasturio citav set bubnjeva razbacujuci ih po pozornici na sto
njihov glavni bubnjar odgovara konciznim i savrsenim improvizacijama. Izveo
je sjajnu performance tocku sa zongliranjem palica svirajuci pakleno brzi
ritam! Takodjer, nakon nekih sat vremena izlazi isti bubnjar sa malenom elektricnom
gitarom (velicine ukulelea) i osvecuje se gitaristi (Sashi) za (ne)uspjele
solo dionice, a otprilike slicno nesto izvodi i frontman sa vokalima sto u
sva tri slucaja i najnezainteresiranijeg covjeka u publici mora oduseviti,
ako nista drugo, ono barem zbog nadasve sasave klaunovske zabavljacke forme
i pozivanju publike na glasna skandiranja i ovacije. Ne treba niti spominjati
da su uz dva ogromna kamiona opreme uz sebe imali savrseni light-show i sjajan
razglas, te fantasticnu podrsku freneticne publike koja je upijala svaki njihov
i najmanji mig. Izasli su na dva vise nego zasluzena bisa (cini mi se sa "If
I could fly" i "Mrs. God"). Na zagrebackoj pozornici su proveli
gotovo dva sata i na kraju koncerta su razbacali po publici sijaset rekvizita
- od plasticnih frizbija, bedzeva, trzalica, bubnjarskih palica do boca s
mineralnom vodom koju su ispijali na stageu.
Koliko sam uspio primjetiti, na koncert je dosla
gomila njihovih obozavatelja ne samo iz Zagreba i Hrvatske, vec i iz Slovenije
i BiH, a zacuo sam i neke razgovore vodjene na njemackom, talijanskom i madjarskom
jeziku. Nije bilo niti najmanjeg incidenta, a sto me posebno zacudilo, na
kraju koncerta nisam uocio niti jednu pijanu osobu premda su se pive tocile
u obilnim kolicinama. Jedino sto je vjerojatno zasmetalo svima, bila su sirom
otvorena ulazna i izlazna (backstage) vrata, tako da je odmah po zavrsetku
koncerta od uzavrelih +40, u glavnu dvoranu i ogromno predvorje usla opako
ledena hladnoca koja je te noci u Zagrebu iznosila oko -15 stupnjeva Celzijusa.
Pa da, pakao nije samo vrelina, pakao je i vrazja hladnoca! Happy, happy helloween!
Helloween 2005
Andi Deris (Vocals)
Michael Weikath (Guitar)
Sascha Gerstner (Guitar)
Markus Grosskopf (Bass)
Dani Loeble (Drums)