Pappoemuo
Sarajevo, Bosna i Hercegovina
cirkus je ponovo u vašem gradu...
Pappoemuo je ideja benda koji pravi party na stejdžu kao da je sutra smak
svijeta i svirke na kojoj se potroši sva energija tog dana. To je svirka
kakve su pravili bandovi punk vala kao The Clash ili The Stranglers, a
osamdesetih postpunk bandovi kao Jane's Addiction ili Red Hot Chili Peppers.
Pappoemuo je zapravo rečenica iz romskog jezika i znači "dedo je umro".
Dugo najavljivani, a neobjavljeni album, "Selamjesusdjnebo" napokon
izlazi ove godine. Kontraverzan, i od onih rijetkih koji ga su imali priliku
čuti, okarakterisan kao novi "Paket aranžman", hvaljen kao najorginalniji
produkt bh poslijeratne muzičke scene, a sa druge strane, osporavan kao djelo
totalnih diletanata i muzičkih neznalica. Evo kako je tekla ta priča.
prošlost
Bera i Emir su počeli zajedno svirati 1993 u projektu Sarajevo - The Wall
- Pink Floyd, ali kao što ništa drugo u tom periodu nije imalo smisla,
tako nije ni muzika, pa od svega toga nije bilo ništa. 1999. godine, nakon
su se povratkom u Sarajevo opet našli i počeli jammirati. Probali su sa
nekoliko ljudi koji za ovu priču nisu previše relevantni, i čak napravili
i par demo snimaka. Radio stanice su puštale prve verzije pjesama "Miss
America" i "Ovdje na putu za raj", snimljenih na četverokanalnom
taskamu i u nekoj prvoj verziji Cubasea sa Mr. Ficho J. Kurtovichem kao
basistom. Ti su snimci sad su svi vjerovatno izgubljeni.
pappoemuo
2001. godine je na probu došao Neven Redžić koji (srećom) nema nikakve veze
sa puno poznatijim prezimenjacima, isto basistima. Neven se samopouzdanim
stavom i svojim originalnim (nikog.ne.slušam.sviram.samo.svoje.i.baš.me.briga)
pristupom sviranju bas gitare, pokazao kao najsretnija veza između bubnja
i glasa i stvoren je karakteristični Pappoemuo zvuk Već je nakon prvih
proba postalo jasno da bi mogli razmišljati o snimanju ozbiljnijih snimaka,
tako da su, sad u konačnom sastavu, Pappomuo su ubrzo snimili prvi singl
u nekadašnjem sarajevskom studiju "Mandarina".
singl i prvi uspjeh
Sa vlasnikom tog studija, Adijem Čičkom, prijateljem benda, za simboličnu
nadoknadu, uradili su dvije pjesme - "Dieselboy" i "Zajedno" i
postigli iznenađujući rezultat. Za ovu prvu pjesmu su uradili spot u produkciji
NTV Hayat i vrlo brzo su ih prepoznali svi koji su i trebali da ih prepoznaju.
Takoreći, iz klasičnih autsajdera, preko noći su postali ozbiljno ime na
lokalnoj muzičkoj sceni. Uslijedili su mnogobrojni pozivi na svirke i u te
dvije godine su koncertno bili vrlo aktivni. Svirali su na jako puno poznatih
i nepoznatih festivala i istih takvih mjesta. Osvajali ove i one nagrade
i nabrajanje svega toga bi ovdje bilo suvišno. Treba reći da su nakon nekog
vremena postali stvarno izgrađen koncertni bend.
album, pad...
Rezultat tog perioda (u najboljem i najgorem značenju te riječi) je bila
ponuda od BH-Radija 1 za snimanje ostatka pjesama i izdavanje album za
nešto što je trebalo da bude ambiciozni početak bh izdavaštva. Album su
snimali uz sve moguće i nemoguće nevolje, pet mjeseci. U toku snimanja
izdavački projekat BH-Radija 1 je propao, direktor muzičke produkcije je
smjenjen, magnetofon Studer i mikseta su se naizmjenično kvarili i bili
popravljani, prvi producent je penzionisan, a Pappoemuo su zbog rada u
studiju prestali sa živim nastupima, i to im je poprilično otupilo oštricu.
Ispočetka je snimanje išlo odlično, ali je, nakon nekoliko prekida u snimanju,
odlaganja termina, te na kraju i promjene producenta, postalo jasno da se
mora odustati od početne koncepcije albuma sa 16 pjesama, pa su u finalnoj
verziji smiksali njih deset. Poređenja radi, u arhivama BHT-a vjerovatno
još uvijek postoje trake sa nikad smiksanom verzijom pjesme "Dieselboy".
U tom stadiju, a to su zadnji dani usnimavanja, više nisu bili u stanju prenijeti
energiju koji su imali na živom nastupu, tako da je taj snimak ove pjesme
na kraju ispao poprilično neuvjerljiv. Prvi glas je na kraju iz zezancije
snimio Neven. Nije bilo puno bolje ni sa puno drugih pjesama. Već je pilot
bubanj za "Zajedno" zvučao totalno drugačije od ideje koja je snimljena
ranije, pa su od snimanja te pjesme odustali u toku snimanja. Nakon završetka
rada na albumu, u bendu je došlo do unutrašnjeg zasićenja, pa su članovi
nakon par neuspješnih pokušaja ponovnog sviranja zajedno, otišli svaki na
svoju stranu, a album je ostao neobjavljen. U narednom periodu Emir je radio
sa novim bendom svirajući i neke od Pappoemuo pjesama, Bera se bavio video
produkcijom i advertisingom pokušavajući uskrsnuti Pappomuo sa novim ljudima,
Neven je otišao raditi u Afriku.
sada i dalje
Danas, pet godina nakon snimanja, album "Selamjesusdjnebo" zvuči
svježije nego ikad. To vjerovatno znači da su Pappoemuo bili puno ispred
svog vremena. Album se nalazi u pripremi za izdavanje. Izdavač je neovisna
izdavačka kuća bomba.ba. Na albumu se ipak nalazi dvanaest pjesama. Deset
snimljenih u studiju 1 BHT-a i dvije snimljene u studiju "Mandarina",
kao bonus tracks. U ovom momentu bend priprema promociju albuma, sa tri videa
i pet promotivnih svirki.
Kako se u toku ovih godina nakupilo puno ideja, energije i želje sa muzikom,
bend je počeo da radi na novom albumu. Neven je uslijed poslovnih obaveza
odustao od dalje saradnje i novi basista je Damir Sokolović. Damir nije neko
ko je totalno novi član. On i Emir su svirali zajedno svih ovih godina u
kojima Pappoemuo nije bio aktivan. Obavještenja o svih novostima, kao i puno
drugih detalja o aktivnostima se mogu naći na www.pappoemuo.com.