MIROSLAV TADIC
P r e d s t a v l j a n j e
|
Miroslav Tadic
Predstavljanje
U svom sijecanjskom izdanju 1997. godine, urednici casopisa
"Guitar Player" proglasili su Miroslava Tadica jednim od 30 svjetskih,
najradikalnijih i individualnih gitarista. Tadic je svoju formalnu edukaciju
zavrsio u SAD, nakon studija u Italiji i rodnoj Jugoslaviji. Izvodio je i snimao
sirok spektar glazbenih stilova, rangiranih od barokne glazbe, klasicnog perioda,
do bluesa, jazza i rocka. Tadicevi nastupi i snimke ukljucuju suradnje i projekte
sa: Terry Riley, Los Angeleskom Operom sa Placido Domingom, Howard Levyjem,
Joachim Kühnom, Dusanom Bogdanovicem, Vlatkom Stefanovskim, Theodosii Spassovom,
Kudsi Ergunerom, Pandit Swapan Chaudhurijem, L. Shankarom, Markus Stockhausenom,
Mario Joäo, David Thornom i Jack Bruce, ali i sa ostalima. Cesto je slusan u
Europi, Japanu i USA.
U proteklim godinama Tadic je koncentriran na razvoj i pristup
improvizaciji koju kombinira sa glazbenim materijalima uvezenim iz mnogih izvora,
ukljucujuci barok, Europsku klasicnu i sjeverno indijsku klasicnu glazbu, istocnoeuropske
tradicionalne folklorne tonove, blues, jazz i rock. Poznato je po svojim pionirskim
radovima u stapanju elemenata klasike i flamenka na elektricnoj gitari. Miroslavove
brojne snimke za ENJA Records, CMP Records, M. A. Recordings, Sony Classical
i Thrid Ear Music, dobivale su medjunarodne kriticke osvrte i pohvale. Pisao
je glazbu za velik broj eksperimentalnih filmova, dobitnika raznih filmskih
nagrada, kazaliste i plesne tocke. Od 1985. poducava na California Institute
of the Arts u Los Angelesu.
Miroslav Tadic & Son of Slavster
"CUCUK"
1. DJEVDJELJJSKJ COCEK
2. DONKJNO ORO
3. O BRSJM PERERA CAJE
4. PAJDUSKA
5. JOVKA KUMANOVKA
6. CUCUK
7. MEMEDE, MORJ MEMEDE
8. ZENSKO KRSTENO ORO
Miroslav Tadic: electric and acoustic guitars
Anand Bennett: electric 6-string violin
Courtney Bishop: electric bass
Bryon Holley: drums and percussion
All compositions are traditional Macedonian,
except "O brsim perera caje" written by Saban Bajramovic
All arrangements by Miroslav Tadic
Mixed and mastered by Matt Cohen and Miroslav Tadic
Recorded on December 21, 1995 in Los Angeles
Osvrt Miroslava Tadica, sijecanj 2000. godine u Los Angelesu:
"...poslije svega nekoliko mjeseci boravka u Americi, gdje sam dosao 1979.
godine iz Jugoslavije kako bih nastavio studij glazbe, poceo sam shvacati jedinstvenost,
sarolikost i ljepotu izvorne narodne glazbe Balkana. To saznanje je postajalo
sve jace, pa sam polako poceo skupljati snimke i uciti svirati po neku pjesmu,
kolo ili oro. Pogotovo me privlacila makedonska glazba, sa svojom jako zanimljivom
metrikom i melodijoznoscu i dubokom osjecajnoscu. Ona je uskoro postala jedna
od najsnaznijih inspiracija u mom radu i na klasicnoj i na elekticnoj gitari.
Pozelio sam probati tu glazbu spojiti sa drugim pravcima koji su me inspirirali,
kao na primjer blues, soul, funky, jazz i rock i to na nacin koji je elegantan,
ne pretenciozan i pun postovanja prema njenom izvoru.
Imao sam srecu i pronasao neumorne i izvaredne suradnike u
svojim mladim americkim kolegama - violinistu Anand Bennettu, basistu Courtney
Bishopu i bubnjaru Bryon Holleyu. S njima sam proveo mnoge sate slusajuci snimke
Peceta Atanasovskog, Steve Teodosievskog, Koce Pertovskog i drugih velikih Makedonskih
glazbenika koji su nasi idoli bas kao i John Coltrane, Miles Davis, James Brown
ili Jimi Hendrix.
Osnovali smo grupu "Son of Slavster" 1995. godine.
U slijedecih nekoliko godina, grupa je postala dobro poznata u Los Angelesu,
svirajuci u jazz klubovima i world glazbu sirom grada i pridobijajuci publiku
raznih godina, zanimanja i nacionalnosti. Nasa kombinacija prelijepih makedonskih
melodija sa elementima rocka, jazza, Indijske i africke glazbe, izbrisala je
mnogobrojne granice i donijela puno radosti i nama i nasim slusateljima. Grupa
"Son of Slavster" razisla se 1988. godine. Svaki od clanova zelio
je istraziti nove glazbene pravce, obogacen nasim zajednickim iskustvom i uz
zelju da se u buducnosti ponovo druzimo.
Materijal na ovom CD-u snimljen je 21. prosinca 1995. godine
u Los Angelesu. To je bila jedna brza i opustena realizacija i posto je grupa
bila u dobroj formi, svaka skladba je snimljena iz prve (ukljucujuci i solo).
Rezultat je snimka koja je direktna i pomalo sirova, sa minimalnom produkcijom,
zapravo snimljena uzivo. Nadam se da ce Vam ona prenijeti nesto od zadovoljsva
sa kojim je napravljena."
Kontakti:
www.scardona.hr
|