Barikada - World Of Music
Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com 
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)






Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  World Of Music

SAVJET STRUCNJAKA
Kako promovirati bend



Giga

Giga

SAVJET STRUCNJAKA
Kako promovirati bend
By Darko Saracevic - Giga

I tako. Vi sad svirate najbolju muziku na svijetu i uz to znate da cete publici prirediti nezaboravne trenutke na koncertu. Samo trebate imati ljude u publici koji ce cuti vasu najbolju muziku na svijetu i dozivjeti nezaboravne trenutke na koncertu. U pola nastupa razmisljate: "U cemu je stvar? Trebalo bi biti vise ljudi od ovoga (broja)". Znate da klub nije problem jer je "Totalno Sranje" sviralo proslu vecer i bilo je vise od hiljadu ljudi. I vi ste bili tu sinoc i znate da je TS, pa ... totalno sranje.

Pa kako onda vas bend prasi veceras, a samo je stotinu ljudi doslo da dozivi nezaborane trenutke gledajuci i slusajuci vas? Kevin Kostner ima "odlican" kung-fu-zen-budisticki savjet po tom pitanju. Sjecate li se filma "Polje snova"? Ne. Ne onaj o postarima. Drugi. Onaj u kome Kevin izgradi bejzbol stadion u polju iza kuce i svi poznati bejzbol igraci ustaju iz mrtvih da tu igraju. I Kevin zna da ce oni doci jer mu jezivi glas niodakle konstantno govori "Ako ga izgradis, oni ce doci".

Kao sto je i tema filma kretenska, tako je i savjet keretenski. Zasto onda muzicari vjeruju da "Ako imas svirku, publika ce doci"? Jos niste shvatili? PROMOVISITE SVOJ BEND!!! Da li ja to cujem pitanje: "Kako?" Dobro pitanje. Konacno ste poceli obracati paznju.

REKLAMNI VODIC ZA SIROMASNE (MUZICARE)
Imate problema sa promocijom svog benda? Ne mozete privuci ljude na vase koncerte? Sve su prilike da trebate malo promocije (pod uslovom da vas bend nije totalno sranje). Promocija je jedna od najvaznijih i najcesce zaboravljenih komponenti uspjesne karijere. Promocija je jedno od cetiri "P" muzičkog biznisa (ostala 3 su: sviranje - playing, performans i produkcija).

PUBLICITET I ODNOSI S JAVNOSCU
Tehnicki, publicitet je dio odnosa s javnoscu. Pominjem ga odvojeno jer igra veliku ulogu u uspjehu benda ili izvodjaca (i jer pocinje sa P). Ovdje se radi o dobijanju besplatne reklame. Ljudi najcesce misle o clancima u novinama ili radio prilozima. Iako su ovo dva primjera besplatne reklame, oni su samo vrh sante leda.

Da malo idemo u detalje: lik koji dodje na vas koncert i poslije prica svom prijatelju o tome, daje vam besplatnu reklamu. Ako su njegove sugestije dovoljno jake, prijatelj ce ispricati to jos trojici, itd. Mislite da se ovo ne ubraja u reklamiranje? Grijesite. Reklama od usta do usta je najjaca marketinska snaga na svijetu iz prostog razloga sto informacija dolazi od izvora kojem se vjeruje, radije nego nepoznatom izvoru (kao sto su radio spikeri ili likovi iz TV reklame). Velike korporacije trose milionske iznose pokusavajuci pokrenuti reklamu od usta do usta koristeci "vodje javnog mijenja". Zasto? Zato sto to funkcionise!

Sad malo trcimo pred rudu. Prije pokretanja reklame od usta do usta, trebate prvo privuci ljude na koncert koji ce poceti pricu. Problem sa kojim cete se sigurno suociti jesu klubovi koji nisu voljni mrdnuti malim prstom za promociju bendova koji sviraju kod njih. Ovo nas dovodi do veoma vaznog pitanja: Da li je promocija koncerta odgovornost benda ili kluba? Odgovor: KOGA JE TO BRIGA!

Bendovi koji vode zucne rasprave o ovome - gube bitku. Dok su oni zauzeti sirenjem pravde, jednakosti i zastitom pandi na svijetu, drugi bend je vec uzeo promociju u svoje ruke. Kada jedan bend privlaci hiljadu, a drugi pedeset posjetilaca, ko ce biti pozvan da svira i drugi put? Sigurno ne clanovi debatnog kluba. Ako niste spremni preuzeti odgovornost i obaviti vlastitu promociju, devet od deset klubova ce pronaci nekoga ko hoce. Pouka: ulozite malo napora u razmisljanje u promociju svog benda i bit cete ispred devedeset posto konkurencije.

UNIVERZALNI ZAKON O LOKALNIM BENDOVIMA I VLASNICIMA KLUBOVA
Prije nego osvojite svijet, vas bend mora osvojiti grad. Smatrajte to testnim podrucjem. Blizu ste kuce, prijatelji su tu da vas podrze i vec imate kontakte sa lokalnim klubovima (nadam se). Najbolji nacin da lokalni bend stekne popularnost jeste da krene od sredine u kojoj radi i prosiruje krug POSTEPENO. Potrebno je neko vrijeme da rijec od usta do usta pocne djelovati. Ako zagrizete vise nego sto mozete sazvakati, bez prave marketinske masinerije (izdavaci i mnogo novca), moze vam se desiti da se udavite.

Postepeno sireci polje djelovanja (nastupanja), gradit cete listu kontakata i postati neka vrsta "lokalnog benda iz XY grada", sa posebnim naglaskom na "lokalni" sto govori da ste "pri zemlji", "normalni", "ne parate nosom oblake", itd. Iz tog razloga cu sve bendove zvati lokalni bendovi, cak i kad sviraju van svog grada.

Sve su prilike da ce vecina vasih svirki biti u malim klubovima ili kaficima. Zato je veoma vazno da poznajete osnovni princip rada ovih objekata: oni postoje da bi vlasnici zaradili NOVAC. Vi samo kupujete vrijeme dok se ne pojavi bend koji ce vlasniku donijeti vise novca. Mozete li kriviti vlasnika? Oni su u taj posao usli da bi pravili novac omogucavajuci drugim ljudima da se napiju, ne da bi spasavali kitove. Kada razumijete ovu osnovu, trebate raditi uporedo sa sistemom, umjesto da mu se suprotstavljate. Sada ce vam biti lakse da sa vlasnicima razgovarate o onome sto vi zelite.

Kada prvi put dolazite u kontakt sa vlasnikom kluba ili osobom za booking, recite da sa malo isticanja (reklame) mozete dovesti publiku i dovesti ih ponovo. Ne govorite da ste "najnoviji talas disko hipi fjuzn metala" - to njih ne interesuje. Osim, ako vlasnik nije ljubitelj disko hipi fjuzn metala. Ako vlasnik osjeti da ce zaraditi novac i "na duge staze", vece su sanse da ce se potruditi i oko promocije. Ovo moze uciniti i te kakvu razliku izmedju uspjeha i propasti. Recite da biste zeljeli PONOVITI sinocnji uspjesan koncert u buducnosti i da ste spremni RADITI S NJIM sta god treba da se privuce JOS VISE LJUDI.

Zapamtite, osnovni razlog zbog kojeg ce vam klub pomoci u promociji nije moguci broj posjetilaca, vec profit. Ako privucete samo stotinu ljudi i svaki od njih ostavi gomilu para za sankom, bit cete hit gdje god se prijavite za svirku. Na kraju veceri, ako se desi da vas vlasnik licno isplacuje, pitajte kako je prosao. Ne budite naporni, samo mu stavite do znanja da vas interesuje da i on prodje dobro. Menadzeri i vlasnici vole da znaju da ste na istoj talasnoj duzini sa njima.

Sada malo iznenadjenje: Uradite isto i sa konobarima, pitajte ih jesu li se umorili, ima li baksisa. Poklonite im svoj CD. Vjerovali ili ne - oni su vam najjaca promotivna snaga koju u klubu imate. Cesto, vlasnici nisu tu citav dan i, kada se pojave, pitaju konobare kakvi ste bili. Ako vam to nije dovoljno, deset do stotinu ljudi u toku dana zovu klub da pitaju kakav je bend koji ce veceras svirati. Sta mislite koga zovu? Ako vas konobari vole, imat ce lijepih stvari da kazu o vama, a to je deset do stotinu ljudi vise na vasem koncertu koji inace ne bi bili tu. I ne kosta vas nista (osim mozda CD-a). I dalje ne vjerujete? Ako zelite, dat cu vam brojeve dva konobara iz kluba u kojem radim, pa ih sami pitajte.

Ako naporno radite na uspostavljanju odnosa sa svima iz lanca i shvatite sta motivise svakoga pojedinacno, imat cete njihovu pomoc u promociji. Ipak, cesto cete morati biti promotivna armija od jednog covjeka. Ne brinite, osnove su jednostavne, velikog utjecaja i veoma jeftine.

Pocnite objavljujuci dogadjaj u svim dostupnim medijima. U ovom trenutku vam je potrebna VELIKA LISTA. Razmislite i na papir nabacite sva mjesta koja omogucavaju besplatnu distribuciju informacija o koncertima. Lista ce sadrzavati lokalne novine, mjesecne vodice, Internet portale, radio stanice. U devedeset posto slucajeva objavljivanje informacije o vasem koncertu vas nece kostati nista pod uslovom da im javite o dogadjaju u skladu sa njihovim pravilima.

Ovo nas dovodi do slijedeceg koraka: Kontakt lista medija. Kontaktirajte svaki medij pojedinacno i objasnite im da ste "lokalni bend" (demo bend, ako bas hocete) i da biste zeljeli objaviti informacije o vasim nastupima. Pitajte koji je rok za prijavu pojedinih nastupa. Moguci odgovor je, na primjer, da biste usli u kalendar za maj / svibanj, trebate im javiti detalje nastupa najdalje do 15. aprila / travnja. Ovo nas malo skrece sa glavne teme, ali je jako vazno: ako imate svirku 30.05. da li ste je dogovorili 25.05. ili mjesec i po dana prije? Ovo govorim da vidite koliko je za promociju vazno ugovarati stvari mnogo vremena unaprijed.

U vasu Kontakt listu medija zabiljezite sve detalje vezane za nacin prijave dogadjaja, ukljucujuci i nacin dostave informacija: faxom, e-mailom i sl. Najsigurniji nacin jeste e-mailom i uvijek se trudite da dobijete adresu osobe sa kojom razgovarate. Izbjegavajte davanje informacija telefonom. Ako ni zbog cega drugog, ono zamislite da imate listu od 50 medija. Trebalo bi vam tri dana da svakom telefonom date sve detalje vase svirke.

Dobro, sada imate listu svih besplatnih medija i njihovih uobicajenih metoda prijema informacija i rokove za prijavu. Sad sastavite svoj kalendar svirki za mjesec dana. Ako imate samo jednu ili dvije svirke, ne brinite. Morate od necega da krenete. Svoj kalendar proslijedite medijima. Ako koristite e-mail, upotrijebite Bcc: da biste izbjegli jeftin izgled masovnih poruka. Sto privatnija poruka, to su vece sanse da ce neki urednik upamtiti ime vaseg benda. Kako saznajete nove informacije o ljudima iz medija, uvrstavajte ih u svoju kontakt listu.

Buduci da geografski sirite krug u kome svirate, morat cete ovaj proces iznova ponavljati. Neki klubovi imaju svoje nacine besplatnog reklamiranja. Pitajte vlasnika ima li svoju listu medija i time skratite vrijeme koje trosite na promociju. Pored toga, ovo vlasniku pokazuje da znate sta radite. Ako klub vec daje informacije medijima, nece skoditi da to i vi uradite. Pazite samo da ne iritirate urednike.

Kada su svi mediji za besplatno reklamiranje pokriveni, vrijeme je da budemo malo kreativni i potrazimo nove puteve besplatnog publiciteta. Naredne metode su "besplatne" (pod navodnicima), jer zahtijevaju dosta vremena, a vrijeme je ...

Buduci da nemate potporu marketinske masinerije, morat cete izvuci najvise iz onoga sto vam je dostupno i to u najkracem mogucem vremenu. Na kraju, mora vam ostati vremena i za stvaranje muzike, probe i koncerte. Imajuci sve ovo u vidu, ocito je da cete napore usmjeriti tamo gdje oni imaju najvise efekta. Prvi korak u trazenju pravca djelovanja jeste odrediti ko vam je publika. Nemojte misliti da je vasa muzika privlacna za sve. Najvaznija stvar koju naucite kada studirate marketing jeste: "Ako reklamiras svima - ne reklamiras nikome!"

Nemojte trositi ni vrijeme ni novac lijepeci vase plakate na ulazu u pijacu, ako svirate punk. Tesko da ce se koja domacica, vracajuci se iz kupovine grincajga, latiti mobitela da sa frendicom dogovori odlazak na vas sutrasnji koncert.

Da li ste u fast foodu ikada cekali u redu duze od dvije minute? Da li su dva minuta dovoljna da procitate plakat za koncert koji vas interesuje? Idu li punkeri na pijacu? A u fast food? Jedan plakat u fotokopirnici blizu skole moze doprijeti do skoro polovine ucenika. Ovo su samo neki primjeri koji vam mogu pomoci da dovedete par ljudi vise na vasu svirku. Kada ste ih doveli, treba ih dovesti i ponovo.

Na red dolaze odnosi sa javnoscu. Zasto su oni tako bitni? Bez obzira da li svirate rock ili flamenco, vi ste IZVODJAC (performer). Ljudi stvaraju sliku (i donose vazne odluke za vasu karijeru) o vama na osnovu jednog sata programa ili razgovora od par minuta. Da li vas sat programa ili kratki razgovor moze predstaviti u punom svjetlu? Naravno da ne, ali ljude to ne interesuje.

Djevojka srece poznatu licnost i u prolazu mu kaze: "Zdravo gospodine Gibson. Kako ste?". "Odlicno. A kako si ti?", odgovara on. I to je citav razgovor. Djevojka najboljoj prijateljici prica kako je Mel Gibson tooooootalno coooooool i uopste nije ustrogljen. Znam da se smjeskate dok ovo citate jer vam je to toliko poznato.

Trazit cu od vas da prethodni pasus ponovo procitate. Odgovor na efektivno reklamiranje od usta do usta lezi u tom tekstu. Ljudi sticu sliko o vama na osnovu kratkih susreta (ovdje ukljucujem i vase obracanje njima sa pozornice), i pobrinite se da ti susreti budu pozitivni. Zahvalite im se na dolasku. Pitajte ih da li im se dopada atmosfera. Ako svirate obrade, pitajte ih za muzicku zelju (cak i ako unapijed znate da im necete moci udovoljiti). Dok razgovarate sa publikom nakon svirke, potrudite se da se upisu u vasu mailing listu. Imate mailing listu, zar ne?

Danas je to mnogo jednostavnije sa Internetom i e-mailom. Nemate opravdanje za nepostojanje mailing liste. Evo nekoliko pravila za novosti koje saljete e-mailom:
1. Poklonite nesto fanovima na mailing listi. To moze biti besplatan MP3 (ako ih se ne moze drugacije pronaci), besplatne karte za neki od vasih koncerata, i sl.
2. Recite fanovima sve o svom bendu, kad neko polaze ispite, koju je ocjenu dobio, citirajte nekog od fanova, prepisite red dva neke recenzije, budite prisni.
3. Budite kratki. Pisite kao za novine. Napravite pasuse sa zanimljivim naslovima koji ce potaknuti na citanje.
4. Objavljujte novosti svakih 7-10 dana. Ukoliko nemate vijesti, nemojte na silu praviti newsletter. Fanovi zasluzuju najbolje.
5. Ne ocajavajte ako vam ljudi kazu da ih brisete sa liste.
6. Nagradite fanove.

G i g a

Preuzeto sa web stranice www.demobands.com
uz odobrenje autora teksta i gl. urednika web stranice:
Ivan Demoli (091/5957-922)
idemoli@demobands.com
www.demobands.com

Vezani linkovi:
Kako napraviti promotivni paket za bend
Istina o demo snimku - I dio

Istina o demo snimku - II dio
Vrlo malo o mikrofonima i jos manje o DI kutijama
Kako promovirati bend



Autor priloga:
Darko Saracevic - Giga
Travnik, BiH







Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -