U posljednjem ovosezonskom koncertu iz Jazz ciklusa sto ga organiziraju Jazz
klub Zagreb HDS-a i KD Lisinski 27. svibnja 2006. ce u Maloj dvorani Lisinski
nastupiti bosanskohercegovacki klavirist i skladatelj Bojan Zulfikarpasic
koji godinama zivi i djeluje u Parizu. Tijekom karijere je ostvario suradnje
s glasovitim glazbenicima iz raznih zemalja i objavio niz samostalnih albuma.
Kao glazbeni pedagog Bojan Z. je dobitnik Ordena viteza za umjetnost i knjizevnost
koji mu je urucio Jacques Chirac, a dobitnik je i nagrade Django Reinhardt
za najboljeg jazz glazbenika u Francuskoj koju mu je dodijelila Francuska
jazz akademija. Proslogodisnji dobitnik prestizne nagrade European Jazz Prize,
najvaznijeg priznanja za europske jaziste, Bojan Z. ce u Zagrebu svirati u
triju s kontrabasistom Remijem Vignolom i bubnjarom Arijem Hoenigom. Trio
povezuje klasicni jazz pijanizam s glazbom suvremene scene, nerijetko uz zacine
sto su izrasli na balkanskoj glazbenoj tradiciji.
Produkcija KDVL & HDS. Cijena ulaznice 70 kn. Za skupni posjet (vise
od 15 ulaznica) 20 posto popusta. Pretplatnici ostalih ciklusa u organizaciji
KDVL, ucenici, studenti, umirovljenici i invalidi 50 posto popusta. Clanovi
Jazz kluba Zagreb imaju 60 posto popusta.
Razgovor s dobitnikom European Jazz
Prize
Bojanom Zufikarpasicem uoci nastupa u Lisinskom
Ne razmisljam o kriticarima i "jazz
policiji"
- Sto vam znaci nagrada European Jazz Prize?
- Znaci, naravno, puno. Kao prvo, to je priznanje koje dolazi od kolega i
profesije, sto uvijek dobro legne i napuni baterije. Drugo je i ta novcana
strana koja takodjer dobro dodje jer napuni bankovni racun. No, ono sto mi
zvuci najbolje je rijec "European". To mi odgovara kao epitet, a
tako se i osjecam.
- Koliko je utemeljenje te nagrade utjecalo na europske jazz glazbenike i
glazbu?
- Iskreno govoreci, ta nagrada postoji tek nekoliko godina i ne mogu govoriti
u ime drugih, ali za mene je to dodatna motivacija, poticaj da nastavim smjerom
u kojem sam krenuo.
- Kako se osjecate kao nositelj Ordena viteza za umjetnost i knjizevnost
koju vam je osobno urucio Jacques Chirac?
- To je priznanje koje je vezano za moje pedagosko djelovanje, sto je za mene
vazna dopunska aktivnost. Naravno da mi je drago i cast sto sam ga primio.
- Sto vam znaci nagrada Django Reinhardt za najboljeg jazz glazbenika u
Francuskoj, koju vam je dodijelila Francuska jazz akademija?
- Prema svemu ovome izgleda kao da sam lovac na nagrade, sto stvarno nisam.
Zadnja stvar na koju mislim kada promisljam glazbu za kompakt disk ili koncert
su kriticari i pripadnici takozvane "jazz policije", ali kad te
nagrade dodju vrlo sam zadovoljan, uzmem ih, zahvalim, te nastavim putem kojim
sam krenuo. U svakom je slucaju veca motiviracija za zivot i rad u sredini
u kojoj je covjek priznat i cijenjen. To je bio glavni razlog mog odlaska
u Francusku.
- Kako kroz sastav Koreni ostvarujete multietnicku povezanost s glazbenicima
koji dolaze iz raznih kultura?
- Taj sastav je prvenstveno bio skup vrlo jakih glazbenih osobnosti i izvrsnih
improvizatora. Svatko od njih je bio majstor na svoj nacin i u svojoj bransi.
Svi su oni na neki nacin nasli svoje mjesto i interes u glazbenim zamislima
koje sam predlagao. To je bilo veliko i snazno iskustvo.
- Sto ste naucili od slavnog klavirista Clare Fischera?
- Naucio sam kao odbaciti refleksnu svirku i kako uvijek iznova preispitivati
svoje harmonijske boje trazeci takozvane "sophisticated colors"
koje se mogu cuti kod vecine velikana harmonijskog jazz klavira.
- Zasto, kad svirate standarde, odabirete manje poznate skladbe jako poznatih
glazbenika poput Sonny Rollinsa, Duke Ellingtona ili Ornette Colemana?
- Zato sto sam na neki nacin osobno emotivno vezan za te standarde.
- Je li u Parizu jos uvijek snazna klupska jazz scena?
- Je. Ima nekoliko desetina jazz klubova, iako ja izlazim rjedje nego prije
jer imam obitelj i volim se baviti svojom djecom. No, znam da se neprestano
pojavljuju novi mladi glazbenici koji donose svjeze ideje, sto je odraz jedne
zdrave glazbene sredine.
- Namjeravate li se vratiti u Groznjan u kojem ste vise puta boravili i
koji je znacajan za pocetak vase karijere?
- Zasto da ne, mada su mi ljetna razdoblja, uglavnom, puna koncertnih aktivnosti,
ali sve je drugo stvar organizacije.
- Kako ste zamislili zagrebacki koncert?
- Nisam jos odlucio sto cemo svirati. Zelim prije vidjeti dvoranu, glazbala
na pozornici, akustiku i opcenitu vibraciju prostora, a trada cu osmisliti
program.