Barikada - World Of Music
Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com 
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)






Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  Barikada - World Of Music - Diskografija - ex YU prostor

SLUŠAJ NAJGLASNIJE
Novosti iz kataloga za 2008. godinu (8)

Recenzija - SLUŠAJ NAJGLASNIJE 2008., 8. dio
Posljednji Slušaj najglasnije katalog sa popisom svih izdanja objavljenih tijekom 2008. godine. Cifra izdanja je impresivna - 2007. je objavljeno 68 albuma, a 2008. čak 88! 2008. je okončala veoma uspješno za Slušaj najglasnije. Podsjetimo, taj učinak pospješio je fantastičan uspjeh mnoštva izvođača na KZSU radio programu u USA, te No. 1 Umetnika (danas Babilonaca) na listi albuma sa "Kaj bi šteli ti umetniki" 4. II 2008. godine. U ovom posljednjem prikazu recenzija za 2008. donosimo tri autorska albuma, jedno kompilacijsko re-izdanje i čak 4 kompilacije od kojih je i "13. bombardiranje New Yorka" najopsežnije do sada.
...

JURA KLAVIJATURA - Devetka (2008, Slušaj najglasnije)
E, Jura je otišao daleko bolje od svojeg nesretno lo-fi snimljenog prvijenca "Jura klavijatura osvaja svijet" (2007, Slušaj najglasnije). U međuvremenu je napravio i myspace stranicu pa su detalji o njemu daleko jasniji. I začuđujući. Sam Zdenko mi je rekao da je i Juri bilo jasno zašto je recenzija prvijenca bila onakva, skoro pa posprdna, ali glazbenik se nije ništa naljutio, dapače, baš se ponosio s njome, onako nek' se zna! To pišem zato da se ubuduće ne ljute svi oni koji dolaze na 'zub' kritike zbog lošeg zvuka... (ako uopće dođu). A moram priznati da sam se zabezeknuo dok sam pročitao Jurinu kratku biografiju na myspace stranici. Da ne prenosim u detalje, Jura je počeo svirati kad je imao 6 godina, a prvi band je imao s 11 godina (ha-ha-ha, mogu si zamisliti kako je to zvučalo!). Međutim, pravo iskustvo je uslijedilo s bandom Okus Media iz Bihaća koji su danas prateća grupa Željka Bebeka (opa!). Zatim je Jura svirao s Vickom Milatovićem, bubnjarem Riblje Čorbe u vrijeme služenja JNA koji mu je jedan od najvećih uzora. Tako je majstore, ne treba se stidjeti svojeg post-adolescentnog vremena! Nakon toga je Jura svirao u sastavu Afrički Valcer koji je pobjedio na jednom takmičenju demo izvođača u Sarajevu i potom je snimio album sa Elvis J. Kurtovicem (samo koji?) i nastupao je kao dio banda po cijeloj ex-YU. Tvrdi da je s Elvisom upoznao r'n'r. E, Elvise, svaka ti čast... uputio si ljude u rock and roll, a to nije bila mala stvar u Bosni u vrijeme Jugoslavije (sad je još manja i svodi se na seljački mainstream). Kad je počeo rat, Jura je kao i svaki pametan čovjek napustio voljenu Bosnu i došao u Hrvatsku gdje su tlačenja daleko manja. Sa Kojotima je snimio album "Halucinacija", surađivao je sa Zabranjenim Pušenjem na albumu "Filidžan viška" (odličan album, 1998.). I tko zna kako se Jura uspio snaći, ali snašao se da dođe do Zdenka i Slušaj najglasnije. Jest, prvi album je bio takav kakav jest i Jura se ponosi s njime. Na omotu je izgledao kao Đapić ispred plakata Laibach, ali ovdje je stvar sasvim drugačija... Jura se ponosi što je album "Jura klavijatura osvaja svijet" dobio ocijenu -10. Malo je zeznuta stvar napraviti recenziju glazbenika koji je dobio ovakvu ocijenu i nastupao s ovakvim bandovima, kaj ne? "Ha-ha!", ali dobro, O.K.
A na novom albumu Jura je k'o Bijelo dugme i Crvena jabuka. Pun adrenalina, pun snage, pun hitova koji su skriveni i odlično napravljeni. Odličan mainstream! Jura se vratio svojim korjenima sarajevske rock-škole i napravio je sjajan rad! Album je prije svega odlično snimljen i produciran, a pjesme su vrsne u tom fahu i tu ne treba tražiti ništa više. Nema više zbunjenosti i lo-lf neujednačenosti kao na prvom albumu, a Jurin vokal je poput Simon Le Bona (Duran Duran). Izuzetna stvar je zadnja, "Plavo svjetlo sa zapada". Nema se šta predbacivati Juri, napravio je sjajan pop-rock album kojem mogu zaviditi Dujmić, Pađen, Bregović, Valentino, Kalember, Crvena jabuka, ITD Band, Merlin, Kazalište, Boa (u kasnijoj fazi)... sve su to lijepe osjećajne ljubavne pop-rock pjesme baš pogodne za gažu, ali dođavola, Jura, gdje se izgubio onaj tvoj 'neka umre nacionalizam'? Samo ljubav i emocije. Možda to i treba u ovoj opće šugavoj hrvatskoj situaciji – jedan pravi mainstream koji dolazi iz undergrounda. Vjerujte mi, sjajne, sjajne, sjajne komercijalne pop-rock pjesme na kojima su na pratećim vokalima sudjelovali Igor Ivanović iz Studeni Novembar i Ivana Čabraja, a u nekoliko vodećih linija učestvuje Elio Lonić – Mahatma. Predprodukciju potpisuje Archie i Emir Mustafić. Nek se Bregović i kompanija sakriju od iskrenosti koju ti imaš! Čestitam!
Naslovi: 1. "Jedina, malena", 2. "Ona nije kao sve", 3. "U tvojim očima", 4. "Nebo je reklo zbogom", 5. "Jesen", 6. "Odvajanje", 7. "Gledaš u sebe", 8. "La salle de bien", 9. "Plavo svjetlo sa zapada".
Ocijena (1-10): 7
Web: www.mysapace.com/sintmaster
...

MARINADA - Drvo života / Mikroklima / Za žene i muškarce, 3 CD's (2008, Slušaj najglasnije)
Nakon gotovo godinu i pol Marinada se oglasila novim radom, trostrukim CD-izdanjem kojim se prikazuju u području akustične glazbe s povremenim izletima u elektroniku. Vođa sastava Marin Alvir bio je dugo vremena sastavnim članom Franci Blaškovićevog Gori Ussi Winnetou, no u proljeće 2008. napustio je postavu sa željom da se posveti svojoj matičnoj Marinadi. Ova tri CD-a su zasebni radovi, no na njima uglavnom atmosfersko težište čini minimalistička glazbena osnova svirke akustične gitare, povremenih udaraljki i vokala na hrvatskom jeziku uz minornu podršku elektronike u pogledu produkcije. Posebno je naglašen odnos gitare i vokala koji su povremeno poduplani u višeglasja i uz sitne elektronske produkcijske poteze (i klavijature) tvore eksperimentalniji dio sva tri cd-a. Prateći ritam je većinom proizvod glasa, odnosno vox-extended tehnike pomoću elektronskih loopova što je novina u radu Marinade. Od skladbi izdvajaju se plesna "Srce", zatim "Drvo života" i "Zaljubljeni dečko" koje su komponirane uz prateće vox-extended ritmove i pljeskanje rukama, te "Rijeka" koja ima naboj lokalno-globalnog temperamenta ('Rijeka nije takva, nemam pojma kakva...') s prvog CD-a, "Drvo života". Još je osobito interesantan ritmički vox-extended eksperiment u "Dan i noć" koja je jedna od rijetkih elektronskih skladbi na sva tri CD-a.
Drugi CD, "Mikroklima", po glazbenim referencama ništa ne odskače od ostatka materijala, a valja izdvojiti naslove - kratku "Svijet" ('svijet ne ide nikud, svijet ostaje tu'), "Svečana frizura» ('u maloj zemlji velikog odmora / sve po 9 kuna, mnoštvo poklona'), "Poljubac za sutra" ('ne ljubi me danas više, potrošit ćeš sve, sačuvaj mi jedan poljubac za sutra'), "Čovjek od akcije" i završna psycho dark ambijentalka, "Put".
Na trećem CD-u, "Za žene i muškarce", također ima pregršt interesantnih, ponajviše optimističnih emotivnih i ljubavnih pjesama - "Za pet" (sa potporom lajanja psa!), "Sanjam", "Ljubavni muškarci", "Ptica ljubavi", "Jedan čovjek"...
Sve skupa, ovih sat i pol (svaki cd traje nešto dulje od 30-tak minuta) je inteligentan akustičan minimalistički glazbeni rad gdje je Marinada ritam pretvorila u pop melodije koje su popraćene posve ogoljenim i jednostavnim tekstovima koji tjeraju moždane vijuge na razmišljanje svojim vještim lingvistièkim cakama. Tko zna šta još od Marinade valja očekivati...
Naslovi:
- CD "Drvo života": 1. "Mob", 2. "Mala soba", 3. "Srce", 4. "Drvo života", 5. "Rijeka", 6. "Raštimana gitara", 7. "Dan i noć", 8. "Čud", 9. "Iz Ljubljane", 10. "Nije lako", 11. "Zaljubljeni dečko", 12. "Ahm"
- CD "Mikroklima": 1. "Mikroklima", 2. "Bariton i alt", 3. "Java u japankama", 4. "Svijet", 5. "Svečana frizura", 6. "Od sedam do tri", 7. "Poljubac za sutra", 8. "Arsen", 9. Čovjek od akcije", 10. "Na staklu", 11. "Tijesto", 12. "Put"
- CD "Za žene i muškarce": 1. "Tajne žene", 2. "Za pet", 3. "Sanjam", 4. "Lude naočale", 5. "Ljubavni muškarci", 6. "Ptica ljubavi", 7. "Jedan čovjek", 8. "Sjena", 9. "Nekad ide sve", 10. "Posljednja večera"
Ocijena (1-10): 8
Web: www.myspace.com/marinadamusic
...

PSIHODEČIJA - Psihodečija (2008, Slušaj najglasnije)
O ovom duet bandu kojeg čine Stefan Malešević (usna harmonika, vokal, nuendo) i Vuk Kuzmanović (akustična gitara i vokal) nema apsolutno nikakvih podataka. Moram reći da obožavam takve autore koji su 'sramežljivi' i koji pravu vrijednost svojeg rada zasnivaju na eksperimentu slobodne volje. Glazba koju rade je akustična gitara, usna harmonika i povremeni vokal, a čitav album djeluje kao da je dobar session nakon neke pijanke ili ganje. Zamislite dva pokojnika Brian Jonesa i Syd Baretta da se nađu zajedno, popuše tko zna koliko 'lula mira' i ubace u sebe onako, proizvoljno, 5-6 doza kvalitetne droge i onda počnu svoju zajednički obred. I naprave album za anale o kojem pričaju kritičari, snimaju se filmovi, naprave se milijunske naklade svega i svačega... E, he-he. No malo brus. Ovo su dva vrlo opičena momka koji su napravila veoma otkačen, šašav i psihodeličan akustičan lo-fi album gdje se šegače s primozgom, prozakom, dušom. Premda nije dobro snimljen, album očarava svojom jednostavnošću na prvo slušanje, odnosima usne harmonike, ritmovima/melodijama akustične gitare i pozadinskog back-vokala koji je vjerojatno namjerno tako snimljen da dojam lo-fi bude što autentičniji. U pesmi "Uvek sam učio na težiji način" se pojavljuje i zvuk pozadinske distorzije poput neželjenog zvuka (ha-ha-ha), bravo momci!. A tek kad čujete što su napravili u broju "Leptiriću Šareniću" i sam Tehac im zavidi. Sjajna ideja i odlična realizacija, Throbbing Gristle, eksperimentalna glazba, fantastično! Možda se njima ovo čini samo kao popuna albuma, ali ovo je najbolji dio albuma. Kakva psihodelična stvar! Ha-ha-ha! Oni koji znaju rad Bojan Ilić Bokerinija s albumima "Monolit u plastu sena" (1 i 2), pronaći će određene paralele, a oni koji ne znaju Bokerinija, najbolja im je preporuka Bob Lock The Third. Šašavo, odlično, blesavo, pametno, sjajno...! Aranžmani su im vrsni, tu se nema što zamjeriti, ma kakav Dylan, U2, Clapton i bedastoće oko svjetskih problema. Oni svoj problem riješavaju s ovim albumom koji je odlična zajebancija, improvizacija i potputno su slobodni da rade što god žele, a da nikoga ne uvrijede. Momak na gitari je odličan, a vokal je skroz otkačen. Pravi akustični lo-fi zajebanti i fenomenalan album!
Naslovi: 1. "Dok se pile podgreva", 2. "Jedino što znam", 3. "Daj mi snage", 4. "Drop the spoon", 5. "Drone", 6. "Life's little tragedy", 7. "This is so genuine", 8. "Mimoza", 9. "Uvek sam učio na težiji način", 10. "Vode vile kolo", 11. "Leptiriću Šareniću", 12. "Get me outta here, blues", 13. "Nije lako", 14. "Laringofon put", 15. "Svaki jebeni dan"
Ocijena (1-10): 8

RAZNI IZVOĐAČI - 13. Bombardiranje New Yorka (2008, Slušaj najglasnije)
206 izvođača u formatu od punih 50 sati (!!!) na gotovo 4 GB, novi je kompilacijski presjek autora koji su Zdenku ponudili svoje glazbeno stvaralaštvo na izdavanje. Uz cijeli niz imena koja su konstantno prisutna na etiketi unazad nekoliko godina (Actoon, Babilonci, D Polikka, Damir Avdić, DDR, DJ Zdena, Etui Etui Soniczoil, Federico Barabino, Franci Blašković & GUW, Goribor, Kodagain, Machina, Marc Mylar, Marinada, Mršavi pas, Olovni ples, Pretty Boys, Puzod, Radost!, SCH, Školjke, Tehac, Tena Novak...), ovdje se pojavljuje i veliki dio imena koja su objavila po jedno izdanje ili se pak pojavljuju po prvi puta na Slušaj najglasnije. A kako etiketa već godinama pruža mogućnost svima koji se bave kreiranjem različite glazbe koja više ne spada u one početne garažne, rock i punk okvire koji su mahom bili vezani uz izdavaštvo Slušaj najglasnije prvih desetak godina, tako se ovdje nalazi mnoštvo stilova koji su svaki za sebe zanimljivi po autorskim doprinosima.

U fah elektronike koja je gotovo u količini kao i rock scena zastupljena na kompilaciji (bilo slow down tempa, glitcha, avangarde, eksperimentalne, noise ili ambijentalne sfere) spadaju 3D Bolnica (N.Sad-Bor), vrlo zanimljiv 72 Desperate Rebels (iz Sierra Leone!), B'Tong (Basel), Electric Fish (Celje), Eric Schwartz (New York), Harold Nono (Edinburgh), Inside Bilderberg (Reykjavik), Jevgenij (Osijek), Mumije (Ljubljana), Wworg (Zagreb), Nyquist Playground (Beograd), RTO (Split), Smallnumber (Imotski), Soma Arsen (Ljubljana), Tamagawa (Saint Etienne), Tearpalm (Niš), The Rat Singers (Rijeka), Tripcycle Noise Spektar (odakle?), Ubikvitetna Eritrofobia (Bor), te čitava već prije objavljena kompilacija Hikikomori Records sa 12 kompozicija (Brondby, Danska).

Što se tiče plesnog electro izraza ovdje su Absinthe Flow (Beograd), Costa Ipsa (Zagreb), Dobar dan kontrola (Novi Sad), Dubravko Jeremić (Sarajevo), Dzlav (Bjelovar), E-Play (Beograd), Furanska krv (Tuzla), Gruuthaagy (Požega), Halbstar Und Umbra (Beograd), Jozeff And The Children (Beograd), Keep Away From The Heat (Beograd), Mahagony (Leipzig), Maiv (Zagreb), Moosaphire (Tuzla), No Name No Fame (Split) sa zanimljivom obradom "Eisbear" njemačkih Grauzone iz 1982., P.S.P. (odakle?), Petar Rudić (Beograd), PNDC (Beograd), Th3 Saint (London), Proycut-a (Beograd), ST (Zagreb), Shazalakazoo (Beograd), Styropores (Knjaževac), Svi na pod (Beograd) i Yellow Ants (Bor). Ovdje je prisutna i nekolicina electro-dub izvođača: Basibozuk (Istanbul), Burma Crew (Beograd), Dubmatix (Toronto), Fitisound (Istanbul), tri izvođača s Green Zone (Zagreb), Madtone (London), a ima i klasičnih reggae izvođača poput Dub Rebellion (Brčko) i reggae/rock Neznacomets (Stockholm) koji nemaju dodirnih točaka s elektronikom. Još kad je riječ o elektronskoj sceni treba spomenuti elektronski noise Klopka za pionira (Pančevo) i industrial Third I (Ćuprija).

Rock je kao i uvijek na dosadašnjim 'bombardiranjima' vrlo širok pojam; indie-rock su 85 Bears (London), Infra-Red (Bosanski Novi), Karta Žmarilja (Rijeka), People With Problems (Županja), Stuttgart On Line (Beograd), a post-rock Ainnu, Ana Never (oba iz Subotice), Man Zero (Zagreb) i Wishes On A Plane (Munchen). Nije često, ali ponekad se nađe i tvrđeg zvuka poput metalcore sastava Neverhood (Subotica) i hip-hop / metalcore Project Genova (Bjelovar).

Staru tradiciju 'bombardiranja' garažnim rock zvukom u masu oblika predstavljaju Al Perry (Tucson, USA), Armedalite Rifles (New York), Big Charmin Man (Kragujevac), Brickheads (Novi Sad), Muškat Hamburg (Maribor), Spins (Županja), The Gabettes (Zagreb), Vex And The Voxtones (Zagreb) i Žene Kese (Beograd).

Od punk-rocka vrijedi izdvojiti Diskurz (Rijeka), Jkmamkk (Novi Bečej) s obradom iz filma ŤKo to tamo pevať, Krstaški pohod za majčinom spermom (Zrenjanin), Petar Punk (Bjelovar), Skretničari (Zagreb), Sleepyheads (Manila), Steh (Bratislava), T Kao Krava (Zabok) i The Baghdaddios (New York). Pronađe se i math-rocka: Ayyuka (Istanbul) i Šta Ima (Zagreb), bluesa B2 Blues (Zagreb), Nafta (Subotica), Red Mouth (Florence), rock-bluesa Revolts (Zagreb), Vis Peri Deri (Velika Gorica) i tipičnog hard-rocka Vrane (Požega). Od alternativnog rocka ovdje su Brain Forest Ritual (Lukavac), Bržjast (Sežana), F.A.P. (Subotica), Grupa kao takva (Beograd), Honey Rider (Bor), Krcko oraščić (Obrenovac), Krš (Beograd), Krysmopompas (Berlin), Pionir 10 (Subotica), Rolanti (Istanbul), Wuollahee (Pula) i post-grunge Hidden By The Grapes (Graz).

Također vrijedi spomenuti hard-funk/rock Plan 9 iz Svemira (Zagreb), industrial-rock Plasma Arc-Machining (Niš) i SCH (Sarajevo), gothic-rock Qtera (Podgorica), psihodelični rock Fjodor (Zagreb), Nepredvidljivi Dede (Novi Sad), Skipper (London), rockabilly-folk Heartbreaking Willie (Rijeka), etno-rock/folk Bosnia Express (Goteborg), Konjska surla (Čakovec), a ima i akustične glazbe poput Balans (Subotica), Bo s dva hita - "Bicikl" i "Cipele" (Beograd), Broken Bunny (Zrenjanin), Čopor (Zadar), Euna 3000 (Subota), Hton (Subotica), Olovni Ples (Dugo Selo), Spoon Blinded Williams (Ljubljana), Vlatko Josić (Privlaka), Voland Le Mat (Zagreb) i orijentalni akustični world music Nadri (Beograd). Osim toga, ovdje su i izvođači koje je teško svrstati u neke određene rock kategorije poput Rebel Star (Bečej-Beograd), te mahom otkačene Salamandra Salamandra (Tolmin), Sherbet Underground (Subotica), Tan (Sežana) i Trio 3 (Pula).

Pop glazbe i nema baš mnogo, ona je predstavljena preko gothic popa Grimmski (Ljubljana), Oprosti (Našice), indie popa (a više rocka) Pop Ups (Sombor), satiričnog popa Hari Krvnik od Ilinčice (Ilinčica), Pršute (Subotica), zatim turskih Kim Ki O (Istanbul) i Kirik Cizgi (Eskisehir), funk križanca Line Out (Sombor), hip-hopa Stereo Banana (Niš) i već ranije spomenutih Kodagain (Knjaževac).

Poseban dio glazbe predstavlja eksperimentalna scena i glazba koja je križanac svega i svačega (od elektronike do raznih oblika fuzija s akustikom) koju ovdje zastupaju Federico Barabino (Buenos Aires, Argentina), Amper-O-Mat (Celje), psihodelični čudaci Blumbomen (Atena), Bob Urh & The Bare Bones (New York), Brkić (Beograd), Impromondays (Zagreb), a otprilike u taj fah mogu se smjestiti Plan Koren iz 9 (Beograd), Pleme (Tivat), zatim novije studijske psihodelične snimke Devil Boogie (Brčko) koji su prisutni i sa tri live video zapisa gdje sviraju jednostavni kraut-rock s elementima organske psihodelije, potom Etuiiowie (Zagreb) koji su ovdje zastupljeni sa posve otkačenim noise video komadom "Na valceru", a također i video radovi Merde Sur La Mer (Zagreb).

Nešto zaista posebno i inovantno što se tiče Slušaj najglasnije su i pravi jazz sastavi Cromo Sphere i Page Turner Band iz Los Angelesa, zatim jazz Neuroleptic Trio (Subotica), originalni senegalski udaraljkaško-bubnjarski afro world-music band Djibril Ndiaye (Dakar), zatim akustični world-music / jazz Paniks (Subotica), gotovo čitava kompilacija izvođača sa Fu Records iz Istanbula gdje ima svega; od indie-rocka do lucidnih lo-fi eksperimenata, te 7 video spotova koje je radio Veber Veber iz Ljubljane za Kodagain, SBW i Styrophore.

Izvođači su zastupljeni s različitim brojem skladbi (od jedne do desetak) u također neobaveznoj dužini koja varira od singl do lp formata tako da čitava kompilacija pruža užitak otkrivanja i istraživanja. Ipak, ovo je preogroman zalogaj za slušati ga u komadu i mnogo materijala bolje je pričekati da bude zasebno objavljeno kao albumi. No, ovakva kompilacija u ovoj vremenskoj duljini za koju je potrebno više od 2 dana konstantnog slušanja je strahovito vrijedan dokument na kojem se zaista ima šta čuti, razmatrati, a i pogledati.

Ocijena (1-10): 'bombardiranje' se ne može ocijeniti

RAZNI IZVOĐAČI - koBle daBle 1985-2008 (2008, Slušaj najglasnije)
Prva kompilacija bandova i izvođača iz Banja Luke je neću reći odličan presjek scene od 1985. do 2005. jer o njoj zaista nemam pojma, ali dok na njoj manjkaju imena poput Unutrašnje Emigracije, Dbauizadjaje i Infra-Red koji su nešto malo dalje od Banja Luke (Prijedor i Bosanski Novi), onda možemo shvatiti ovu kompilaciju čisto kao lokalnu, iliti gradsku. Ništa se nije udaljila od tipičnog sindroma Novog Sada koji ima već godinama najbolju garage-rock scenu, beogradske potentne želje da uvijek budu broj 1 u svemu što se radi, slovenske vrlo jake avangardne scene ili zagrebačke koja godinama ne može smisliti izvođače bez obzira koliko su kvalitetni samo zato jer dolaze iz BiH, Srbije, Makedonije, Slovenije.
Okej, kompilacija....

17 izvođača i 17 pjesama. Prvih nekoliko stvari je lošije produkcije, ali je znameniti dio scene Banja Luke očigledno iz sredine '80-tih. POLICIJSKI ČAS se predstavljaju u varijanti tipičnog post-punk / gothic zvuka u kombinaciji Joy Division/ Bauhaus (pjesma "Bez vlasti i bez trona"), BANGS sa instrumentalom "Theme #1" asociraju na raniji period The Fall & Simple Minds (otprilike iz vremena "Reel To Reel", 1979.), dok su PSSG s naslovom, "Zašto mi je sve ovo trebalo", new wave križanac reggae zvuka The Police i plesnih Talking Heads, negdje poput gomile sličnih novovalnih ex-YU bandova kao što su bili Stidljiva ljubičica, Petar i zli vuci, Parlament. REVOLT je nešto već drugačija priča "Jedino što znam je da mrzim" koja asocira na spoj punka, nu-metala i rapa (u vokalu), te je band vjerojatno pod debelim utjecajima RATM, barem u ovoj pjesmi. Nešto definiraniji, ali vrlo sličan zvuk imaju PAJPEROV SMIJEH u skladbi "Optimista", no ovdje je produkcija vrlo dobra. Glazbeno su jaki, čvrsti i aranžmanski dosta dotjerani s izletima u nu-metal i funk. BLUE NOISE u skladbi "Equipment" se predstavljaju kao spoj klasične američke noise-rock škole s elementima math-rocka i nerazumljivim vokalom na engleskom jeziku.

THE STRIGGLES ne treba posebno navoditi koji su svakako najjači dio ove kompilacije. Samo da podsjetim, oni su odličan austrijski noise-rock band iz Graza u kome bubnjeve svira Slobodan Kajkut, a ovdje su prisutni sa kompozicijom "Joke" koja se nalazi na njihovom prvijencu "Expressionism" (2007, Noise Appeal Records). Otprilike, u sličan fah mogli bi se smjestiti i THE EFFUSE koji imaju stanoviti gitarski noise-rock tretman samo su više okrenuti ka melodičnosti, psihodeličnosti i britanskom zvuku s konca '80-tih. Stvar ŤHot or coldť je vrlo dobar instrumental pojačan gitarskim feedbackom. CROON - "Void" je očigledno stariji snimak (zbog šuma kasete ili magnetofonske trake), a riječ je o stanovitom minimalističkom post-rock instrumentalu koji traje punih 8 minuta. Ne bih se čudio da datira negdje iz '90-tih kada je ovakva glazba bila veoma trendly u indie krugovima. Malčice lošiji zapis imaju SPACE u instrumentalki "Za Aberkrombia" (najduža na kompilaciji, cca 8 i pol minuta), ali ovaj band ima sve sviračke sposobnosti starih Don Caballero iz '90-tih. Puno gitarskih igara i melodija, razlomljenih ritmova i vrlo dobrih aranžmana tiho/glasno. I onda nakon toga slijedi drugi dio kompilacije koji je uglavnom orijentiran na plesni ritam, a otvara ga JUBBOKO SA NEGRASS s plesnim psycho dance-rock instrumentalom "Kočenje". Oni su još jedan od sastava u kome bubnjeve svira Slobodan Kajkut. Veoma komercijalan elektro-rock / pop prikazuju GRAVIDNI u plesnoj pjesmi "Nakrivo nasađen ja" kroz šaljiv i otkačen tekst o fiksanju i duvanju iza škole (ha-ha-ha).

Daleko drugačiji svjetonazor pokazuje KREČ u pjesmi "Putevi" koja ima reference dance-rock zvuka '80-tih (Simple Minds, Echo & The Bunnymen), ali i bliskosti sa Darkwood Dub. Vokal neodoljivo podsjeća na Darka Rundeka kada još nije imao opori i hrapavi vokal izbrušen od pijače i cigareta. Pravu veselicu priuštili su DRAGANOISE & RFPS u pjesmi "Vrbas" koja djeluje poput zvrkaste poskočice na tragovima Gustafa i ska / rock nabrušenog Hladnog piva. Zanimljiv je refren 'hoćemo izlaz na more'. Pjesma je zapis s njihovog koncerta. PETROGRADSKI LUDI ĐAK - "Bez povratka" je dosta loše producirani snimak, a riječ je o solidnom i jednostavnom melodičnom pop-rocku. Predzadnja skladba je instrumental "Pjesma za mamu" koju izvodi GORAN KUKRIĆ na gitari uz pomoć halova i dubova, a posljednja je elektronski trip-hop "Destiny" u izvedbi CATRIN NOISE s elegantnim ženskim vokalom i uopće ne djeluje kao da dolazi s ovih balkanskih područja. Ne sumnjam u kompetentnost autora ove kompilacije koji se potrudio da scenu Banja Luke prikaže u vrlo dobrom urbanom izdanju.
Naslovi: 1. POLICIJSKI ČAS - "Bez vlasti i bez trona", 2. BANGS - "Theme #1", 3. PSSG - "Zašto mi je sve ovo trebalo", 4. REVOLT - "Jedino što znam je da mrzim", 5. PAJPEROV SMIJEH - "Optimista", 6. BLUE NOISE - "Equipment", 7. THE STRIGGLES - "Joke", 8. THE EFFUSE - "Hot or cold", 9. CROON - " Void", 10. SPACE - "Za Aberkombia", 11. JUBBOKO SA NEGRASS - "Kočenje", 12. GRAVIDNI - "Nakrivo nasađen ja", 13. KREČ - "Putevi", 14. DRAGANOISE & RFPS - " Vrbas", 15. PETROGRADSKI LUDI ĐAK - "Bez povratka", 16. GORAN KUKRIĆ - "Pjesma za mamu", 17. CATRIN NOISE - "Destiny"
Ocijena (1-10): 6

RAZNI IZVOĐAČI - Niš (2008, Slušaj najglasnije)
Nakon velikog uspjeha Goribor iz Bora u Hrvatskoj i čuđenja naših beogradskih kolega s portala Popbox na sjajne poduhvate Bokerinija & Paganske Ljubavi iz Niša, probudilo se veliko zanimanje za gradske scene širom Srbije jer je Zdena otkrio i pronašao niz zanimljivih imena za koje mediji nisu niti znali, a ako su ih i imali na trpezi, na njih nisu obraćali pažnju. Novi Sad je već objavio dvije kompilacije "Rock City Novi Sad", a ovome se priključuje i ova kompilacija iz Niša sa 18 imena od kojih su neka veoma poznata (i priznata) i u daleko širim razmjerima od lokalne scene. Ovdje je riječ o gotovo 80 minuta glazbe koja šara od industriala, elektronike s podosta različitosti do rocka, indie zvuka, punka i metala. Bogata scena.

Ovakvu kompilaciju prije 30-tak, pa i 20-tak godina bilo je nemoguće očekivati u lokalnim okvirima sredine poput Niša, ali činjenica je da današnja tehnika, kompjuterski programi s kojima je vrlo lako ovladati čine čudesa i jednostavno navedu i one ne baš pretjerano talentirane glazbenike da naprave svoja mala remek-djela. Zato ne bih htio secirati pjesmu po pjesmu jer za veliku većinu ovih autora nisam nikada čuo, već ću samo navesti one za koje smatram da su nešto zaista posebno. Prije svega to su PLASMA ARC-MACHINING sa uvodnom žestokom electro-rock kompozicijom "Dance the devil dead" s odličnog albuma "Plasma Arc-Machining", mojeg No. 14 albuma iz ex-YU regije za 2007. (2007, Slušaj najglasnije), BOJAN ILIĆ BOKERINI & PAGANSKA LJUBAV - "U klinču sa nokdaun ribama" (moj No. 7 2007. godine) s fenomenalnog albuma "Monolit u plastu sena" (2007, Slušaj najglasnije) i inače je najbolja skladba čitave kompilacije, zatim TEARPALM u odličnom electro-glitch psihodeličnom dub instrumentalu "DUBbed her the greatest pain" (album "Prijatelj sa duhovima mesta", 2008, Slušaj najglasnije) i FIGURATIVE THEATRE s plesnom electro-body kompozicijom "Homocider" koja sadržava reference najboljih trenutaka New Order iz '80-tih, elemente Kraftwerk, plesnih Front 242, pa i ranih Eat Static.

Moram spomenuti odličan završni psihodeličan lagani elektronski dub dancehall / trip-hop-reggae broj ove kompilacije MARCONIERO, PT & DJ FUNKY JUNKIE - "Sloboda" sa gitaristom PT-ijem iz Goribora (tekst je jednostavan, a odličan), zatim SIZIFE DAJ KAMEN koji imaju plesni Gang Of Four funk s elementima math-rocka u vrlo plesnoj "1240" na srpskom jeziku, STYPTIC koji su predstavnici melodičnog nu-metal / funka (šaljiva stvar "She gets to me"). Tu se još nalaze tipični melodični punk / hc DOK 7, vrlo dobar industrial rock MLADEN MARJANOVIĆ & MILAN RISTIĆ, zabavni ska-punkeri PROCES u emotivnoj "Pesma br. 7" (a'la Justin Johnson's) koji imaju u ekipi trubača i saksofonistu. Posebnost kompilaciji daje mračna psihodelična indie-rock "Fluid" ('koraci su deo sreće') banda koji se zove SREBRNA KIŠA KEROZINA i sjajan gitaristički pop hit "Nama ste" 5% KRITIČNE MASE koji je sprdačina na srpsku 'elitu' koja živi u inozemstvu iz prizme običnog zidara (tekst: 'gde god da počinje Srbija, prestaje zdrav razum, tvrdi stara izreka... za mesec dana vam zidamo vilu, ako treba i dve, puno dvorište građevinskih kićerica da vam pozavide sve komšije / imamo super ekipu koja nadograđuje spratove, čisto za slučaj da vam ubrzo kuća bude niža nego kod komšije... zdravo živo Srbi, isti raspored, moje građevinsko preduzeće vam od srca poručuje - nama ste... preko ste niko i ništa ako perete sudove, u malom sobićku vas po pet'najst živite, jedete šećer i leb, e, bre štedite da po srpskim selima za života spomenike gradite...). Ha-ha-ha! Zabavni sarkazam do daske!
Sve skladbe su odlično snimljene i solidno producirane. A šta od nekadašnjeg grada koji je bio vodeća elektronska industrija u Jugoslaviji i treba očekivati? Samo dobar zvuk. To je tradicija Niša koji ovom kompilacijom dokazuje svoju veliku snagu ne samo zvuka, već i suvremenosti. Bravo Nišlije! I opet čast onome tko je sastavio kompilaciju! Tako se to radi! Super!

Naslovi: 1. PLASMA ARC-MACHININIG - "Dance the devil dead", 2. NAVTA KRIEJTIV KRU - "Underground", 3. DANCEFLOORERS - "The other me, 4. MARGITA JE MRTVA - "U sjeni neona", 5. FIGURATIVE THEATRE - " Homocider", 6. NAHTY - "Decide", 7. KITSCH ENSEMBLE - "Tata voli silno", 8.5% KRITIČNE MASE - "Nama ste", 9.T EARPALM - "DUBbed her the greatest pain", 10. BOJAN ILIĆ BOKERINI & PAGANSKA LJUBAV - "U klinču sa nokdaun ribama", 11. SIZIFE DAJ KAMEN - "1240", 12. STYPTIC - "She gets to me", 13. DOK 7 - "Uticaj", 14. MLADEN MARJANOVIĆ & MILAN RISTIĆ - "Doručak i počinak", 15. DANILOV DOŽIVLJAJ BEČA - "Mala", 16. PROCES – "Pesma br. 7", 17. SREBRNA KIŠA KEROZINA - "Fluid", 18. MARCONIERO, PT & DJ FUNKY JUNKIE - "Sloboda2

Ocijena (1-10): 9

RAZNI IZVOĐAČI - Slušaj Priključak! (2008, Slušaj najglasnije)
Iskreno govoreći, nikada nisam imao pojma o ovoj radio emisiji techno glazbe koja se zvala "Slušaj priključak!" na radio Rijeci. Kao potpisnik ove kompilacije navodi se R. Merlak, a kao uredništvo ili suradnici emisije spominju se Qwerty, Arexx, Lp - master of hallucination..., koji su nakon 8 godina emitiranja morali odlukom novog uredništva radio Rijeke zagasiti svoju emisiju. Prva emisija startala je 17. VI 2000., a posljednja je bila emitirana 17. IX 2008. Zaista ne znam što je ekipa (ili pojedinac) vrtio u tim emisijama, ali je ovdje riječ o odličnom 60-to minutnom miksu jedne od posljednjih emisija (navodno se radi o emisiji broj 430 emitirane 9. IX 2008). Mora biti da su emisiju zabranili neki neuki moroni koji su zaključili da sve to nema smisla. Da li zbog nekomercijalnog sadržaja (u emisiji nema jinglova, reklama, nikakvih najava) ili nečeg sasvim desetog, ne bih znao reći. Jer čovjek (ili ekipa) koji je radio ovu emisiju snimljenu u obliku 60-minutnog miksa nije bedak, već veoma inteligentan čovjek koji zna što je zabava, psihodelija, mozganje i zna vrlo dobro miksati stvari u stilu pravog radio DJ-a.

Ovo prije svega nije tipični DJ-mix album (znate ono miksanje po 30-tak sekundi iz pjesme u iduću pjesmu), nego odličan sluh za spojiti cijeli niz autora sa Slušaj najglasnije. Sve stvari su mahom plesne, zvuče kao da su spojene kompjuterskim načinom i odlično su izabrane. Obavezno treba pogledati redosljed skladbi koje se nevjerojatno ukalupljuju jedna u drugu. Miks skladbi je besprijekoran, a emisija po meni uopće nije trebala biti ukinuta, nego joj dati da postoji sve dok autor ima volje da je radi. Koji je samo to kreten ukino ovakvu emisiju?

Sama špica emisije je posve kratka sa vokalnom najavom 'slušate priključak' (inače nema nikakvih govornih djelova), a poslije toga slijedi SKIPPER, SATAN, pa JURA KLAVIJATURA s onog prvog albuma "Jura Klavijatura osvaja svijet" s pjesmom "Neka umre nacionalizam" (moj No. 2 hrvatskih pjesama 2007.), lo-fi snimci INAČE (dio Etui Etui Soniczoil) i SCHIZOID WIKLERS, pa onda odlični KLAUS iz Rijeke koje sam gledao na TV emisiji "Briljanteen" i zvučali su sasvim šugavo spram onog odličnog nastupa na Minivalu 4, 21. III 2008., kada su razorili u Tvornici, a ja sam usput dobio kritike da nemam pojma o tome šta je dobra glazba (ha-ha-ha). Njihova stvar "Majke" je odlična, baš onakva kao što su je odsvirali na Minivalu, prljava i originalna u spoju Gang Of Four i nekadašnjih beogradskih Profili Profili. E, a onda nakon toga slijedi riječka MARINADA u sjajnoj stvari "Dance" koja ima poveznicu sa Mark Stewart & Maffia iz sredine '80-tih. Fenomenalna psihodelična funk-electro-rock stvar koja se proslavila i u USA (osobno, nemam pojma zakaj ovu stvar nisam uvrstio u svoj best of katalog 2007), te nakon elektronske pop-zvrkarije "Wait the parachute to land" u izvedbi PACKET FULL OF MARBLES slijedi KIMIKO sa sjajnom erotskom ambijentalkom "Astrofizika" i KUKURIKU STREET sa "Kišobran" u vrijeme dok je još Iris Tomljenović bila dio banda koji se netragom razišao u potrazi za boljom budučnošću. Stvar je trip-hop s elementima elegičnih Steely Dan, puno organske psihodelije i naboja Pink Floyda iz najboljih perioda. Ovu idilu nadopunjava IVAN ČKONJEVIĆ sa svojim gitarskim elektronskim pejzažima skladbe "Long tones for sleeping trees" (odličan izbor), pa zatim D.N.O. iz Beograda kroz elektro-akustični plesni instrumental "Atletika", da bi posljednji dio bio plesnijeg karaktera s ELEKTRO LASTOM ("Guzata tinejdžerka", LOU PROFOM, ČUDNOVATIM DJ ZDENOM i MRŠAVIM PSOM. Kao pretposljednja je akustična "Lakše od laganja" u izvedbi VOLAND LE MAT iz Zagreba, a kompilaciju završava KODAGAIN iz Knjaževca sa svojom jedinom skladbom na srpskom - "Zlo", kao da su autori predvidjeli gašenje emisije koja se desila samo tjedan dana kasnije. Zanimljiv dokument.

Naslovi: 1. SKIPPER - "Što se ne javljaš", 2. SATAN PANONSKI – "Misli li istok", 3. JURA KLAVIJATURA - "Neka umire nacionalizam", 4. INAČE - "Neću plačati račune", 5. SCHIZOID WIKLERS - "Porno stars", 6. KLAUS - "Majke", 7. MARINADA - "Dance", 8. PACKET FULL OF MARBLES - "Wait the parachute to land", 9. KIMIKO - "Astrofizika", 10. KUKURIKU STREET - "Kišobran", 11. IVAN ČKONJEVIĆ - "Long tones for sleeping trees", 12.D.N.O. - "Atletika", 13. ELEKTRO LASTA - "Guzata tinejdžerka", 14.LOU PROFA - "Vježbaj malo", 15. ČUDNOVATI DJ ZDENA - "Male cice veliko dupe", 16. MRŠAVI PAS - "Žarko i Branko, traka 10", 17. VOLAND LE MAT - "Lakše od laganja", 18. KODAGAIN - "Zip"

Ocijena (1-10): 7
Web: www.myspace.com/prikljucak

ZONA INDUSTRIALE - Dokument 1988-95 (2008, Slušaj najglasnije)
Paralelno sa trostrukim albumom Marinade, Marin Alvir je odlučio koncem 2008. objaviti pregled snimaka svojeg starog sastava Zona Industriale. Prošlo je dvadeset godina od njihovog početka i nekih 13 godina od utrnuća ove postave u kojoj su uz Marina (gitara, vokal) bili još Slobodan Bačić (bubnjevi) i Zvonimir Kisić (bas, vokal). Sastav je početkom '90-tih obećavao veoma mnogo ne samo kao perjanica riječke urbane alternativne rock scene, već su imali i zavidni potencijal za mogući uspjeh u inozemstvu nastupajući kao predgrupa tada svjetskim atrakcijama poput The Verve i Smashing Pumpkins. Uz učešće na čuvenoj kompilaciji "Indie Cro Rock" (1993) s cijelim nizom imena (Legen, Let 3, Matchless Gift, Grč, Phantasmagoria, Regoč, Laufer, Overflow...), tada je izgledalo da će Zona Industriale isplivati u sam gornji dom tadašnje hrvatske rock elite koja se počela formirati kao smjena stare i već dobrano istrošene nekadašnje novovalne generacije. No, band je egzistirao još svega dvije godine i potom netragom nestao sa scene. Marin je u međuvremenu pokrenuo Marinadu i paralelno radio u sastavu Gori Ussi Winnetou Franci Blaškovića.

Ovo je 50-to minutni presjek rada ovog riječkog trojca koji je kroz sedmogodišnju karijeru podjednako koristio tekstove na engleskom i hrvatskom jeziku u žestokom alter rocku koji je povremeno zalazio u teritorij punka, new-wavea, garažnog zvuka, noise-rocka, gothica, surfa, a i industrial-rocka što se posebno očitava u skladbama "Mrtvi trubadur", "Rich people" i "Labyrinth". Danas s ogromnim vremenskim odmakom ovaj kompilacijski pregled je značajan dokument vremena ovog sastava koji na žalost nije uspio iskoristiti svoj tada vrlo suvremen potencijalni talent za osluškivanje trendova u alternativnom rock svijetu koji je sezao od utjecaja Pere Ubu i Bauhaus do tada vrlo popularnih Big Black i The Jesus Lizard. Unatoč tome, skladbe koje se nalaze na kompilaciji (njih ukupno 18) ništa nisu izgubile na svojoj autorskoj vrijednosti, te veliki dio njih još uvijek zvuči kao da su svježi radovi snimljeni u drugoj polovici prve dekade 21. stoljeća.

Naslovi: 1. "Ona voli", 2. "Dickens", 3. "Pet", 4. "Ljubavi", 5. "Crimes of a century", 6. "Bush", 7. "Mrtvi", 8. "Pišem o tome", 9. "Žuti lavor", 10. "Fix me", 11. "Mrtvi trubadur", 12. "Rich people", 13. "Sunny", 14. "Labyrinth", 15. "Questions", 16. "Opravdanje", 17. "Great lover", 18. "Crno kao krv"

Ocijena (1-10): 7

2008 - slušaj najglasnije popis svih albuma

ACTON – Prošlo je 30 godina (2008, Slušaj najglasnije)
ACTOON (Aleksandar Cepuš) – Cemetaryland 2 (2008, Slušaj najglasnije)
ACTOOON (Aleksandar Cepuš) – Willy Vodka 0,6 44% i tvornica čokolade za sečeraše (2008, Slušaj najglasnije)
ACTOOON (Aleksandar Cepuš) & GREGA BEVC HAŠ – 1999 (2008, Slušaj najglasnije)
ACTOOON & AMPER-O-MAT – Kat (2008, Slušaj najglasnije)
ACTOOON & AMPER-O-MAT – Ovulation (2008, Slušaj najglasnije)
ACTOOON & AMPER-O-MAT – Uh (2008, Slušaj najglasnije)
ACTOOON & AMPER-O-MAT – Pip Strip (2008, Slušaj najglasnije)
ALPHA 60 – Alpha 60 (2008, Slušaj najglasnije)
AMPER-O-MAT – Function: Disorder (2008, Slušaj najglasnije)
ANA NEVER – Ana Never (2008, Slušaj najglasnije)
AUTOGENI TRENING – Previše... (2008, Slušaj najglasnije)
AYYUKA – Ayyuka (2008, Slušaj najglasnije)
BABILONCI – Odma snimaj! (2008, Slušaj najglasnije)
FEDERICO BARABINO – (sensibile), (2008, Slušaj najglasnije)
BOJAN ILIĆ BOKERINI & IVAN MILOSAVLJEVIĆ – Monolit u plastu sena II, nova epizoda, live! (2008, Slušaj najglasnije)
BRŽJAST – Probus natruhi (2008, Slušaj najglasnije)
CAMICIE NERE ZA PRIRODU BEZ LJUDI – Guerra Termonucleare ili konačno rješenje ljudskog pitanjať (2008, Slušaj najglasnije)
CHERKEZI UNITED – Cherkezi United (2008, Slušaj najglasnije)
ČKONJEVIĆ IVAN – When Sky Was Not This Great Big Cage For Birds (2008, Slušaj najglasnije)
DDR – Post-Technik (2008, Slušaj najglasnije)
DDR - Fiorella EP (2008, Slušaj najglasnije)
DDR – DDR Present EP (2008, Slušaj najglasnije)
DDR – Yeninden uretim EP (2008, Slušaj najglasnije)
DDR - Alan Arastirmasi EP (2008, Slušaj najglasnije)
DDR - Meinhof EP (2008, Slušaj najglasnije)
DDR – Unreleased Songs (2008, Slušaj najglasnije)
HONEY RIDER – Sintetička uspavanka (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Kobra je u brajdi (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – So Sprach Milan Rakovac (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Theka Tahiriana (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU - Porno depresija eli srp i čekić is not dead (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Budi se istok i zapad (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Addio snifonija patetika histriae 17. plus ŤPulski jebači apokalipseť hommage 'Rojcu' 1996.-'97.-'98. (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Aprilska (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Majska (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Masterplan (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – The End, sinfonija patetike histriae Br.6 (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Desant na Srbiju, terapija snifonika... draga Istra. Virova san – to ča nisi. Isti si onoj, kako sve drugo (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU - Odiseja Fiorin – Enivej: sve je kuratz, anke i pitzka, amen (2008 Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU feat. EDI PREMATE – Fumo viola eli pizdin dim (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – La vita e una merda l'uomo e una bestia (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Imam novu ploču – drhti mi noga, nije to ništa – sad' ćeš vidit pizdariju (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Is-tri-janci (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Gran Cazzata Finale, porno depresija – Božićna ploča (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Srce u mozgu mozak u kurcu (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Etnocid! vol.1 (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – More bre splash (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Sotto voce, masaže iz garaže (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU – Sirimmirissjeneboje ili patetika postoperatorija (2008, Slušaj najglasnije)
GORI USSI WINNETOU - Sretna Nova 2008 (2008, Slušaj najglasnije)
JURA KLAVIJATURA – Devetka (2008, Slušaj najglasnije)
JURICA JELIĆ – Bzz, Bzz 3/ Music For 19tet And Fretless Guitar (2008, Slušaj najglasnije)
KIRIK CIZGI - Sozumuz yok (!), (2008, Slušaj najglasnije)
KIRIK CIZGI – Kirik Cizgi (2008, Slušaj najglasnije)
KLER – Ime anđela (2008, Slušaj najglasnije)
KODAGAIN – Diggin' Deep Ain't No Sleep (2008, Slušaj najglasnije)
KODAGAIN – 000 (2008, Slušaj najglasnije)
KRŠ – Vatreno kršenje (2008, Slušaj najglasnije)
LIHEN – Nepoznate istance (2008, Slušaj najglasnije)
MARINADA – Drvo života/ Mikroklima/ Za žene i muškarce, 3 CD's (2008, Slušaj najglasnije)
MICRO DEVICES (aka PUZOD) – AM5 (2008, Slušaj najglasnije)
OLOVNI PLES – Noć bez jablana (2008, Slušaj najglasnije)
PESJI KAPUT – Sjene (2008, Slušaj najglasnije)
PNDC – Fading Away (2008, Slušaj najglasnije)
PSIHODEČIJA – Psihodečija (2008, Slušaj najglasnije)
RAZNI IZVOĐAČI – 13. bombardiranje New Yorka (2008, Slušaj najglasnije)
RAZNI IZVOĐAČI – Putnik (2008, Slušaj najglasnije)
RAZNI IZVOĐAČI – Rock City Novi Sad, vol.2 (2008, Slušaj najglasnije)
RAZNI IZVOĐAČI – koBle daBle 1985-2008 (2008, Slušaj najglasnije)
RAZNI IZVOĐAČI – Niš (2008, Slušaj najglasnije)
RAZNI IZVOĐAČI – Slušaj Priključak! (2008, Slušaj najglasnije)
REBEL STAR – So (2008, Slušaj najglasnije)
REVOLTS – Početak (2008, Slušaj najglasnije)
REVOLTS – Revolts (2008, Slušaj najglasnije)
SHERBET UNDERGROUND – Sherbet Underground (2008, Slušaj najglasnije)
SHERBET UNDERGROUND – Balkanska reciklaža (2008, Slušaj najglasnije)
SHERBET UNDERGROUND – John Travolta & Crveni Bandit u noći punog meseca (2008, Slušaj najglasnije)
SKRETNIČARI – Kratka putna (2008, Slušaj najglasnije)
ST – Na eksperimentalnoj bazi (2008, Slušaj najglasnije)
TAN – Čičke čačke (2008, Slušaj najglasnije)
TEARPALM – Prijatelj sa Duhovima Mesta (2008, Slušaj najglasnije)
TEHAC – Voice Glitch Symphony EP (2008, Slušaj najglasnije)
TEHAC – Hereza (2008, Slušaj najglasnije)
UBIKVITETNA ERITROFOBIA – Sigma! (2008, Slušaj najglasnije)
VARIOUS – Fu Records, Volume 1 (2008, Slušaj najglasnije)
VARIOUS ARTISTS – Hikikomori Records Presents Demos: Rarities: Unreleased Tracks (2008, Slušaj najglasnije)
VEX AND THE VOXTONES – Vex And The Voxtones (2008, Slušaj najglasnije)

Zdenko Franjić zzz : )
Teskovec 27c, 10090 Zagreb, Croatia
franticz@hi.htnet.hr
www.myspace.com/lutajucidjzdena
www.gla.ac.uk/~dc4w/listenloudest/front.html


Autor:
Vladimir Horvat
Zagreb, Hrvatska
m.sinjeri@vipnet.hr







Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -